17-03-2011, 20:50
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
ik heb vandaag de golf terug bij de vw gaan halen want zij vonden het niet.
Heb met een vriend van me dan heel de avond aan de golf liggen en prullen en zijn een paar dingen te weten gekomen.
- Zonder LMM start hij uiteindelijk wel maar komt niet in toeren (wat normaal is denk ik)
- Hij blijft draaien op cilinder 1 en 4 (2 cilinders dus)
- hij krijgt op cilinder 2 en 3 ontsteking want dit hebben we getest, de vonk is erg goed
- hij krijgt op cilinder 2 en 3 benzine want ook de verstuivers doen hun werk.
- als we op cilinder 2 of/en 3 de bougie kabel of de kabel van de verstuivers verandert er niks en blijft hij hetzelfde draaien. (enkel op relenti) = draait op 2 poten.
als hij naft en ontsteking krijgt ontbreekt er maar 1 ding en dat is compressie. nu ik heb de motor er ingebouwd na 2 jaar stil te liggen (kwam perfect draaiend uit een andere golf) en een week met gereden, dan is de miserie stilaan begonnen en nu doet hij zo goed als niets meer. kan het zijn dat er van die 2 cilinders een klep is vastgeslagen of een sigmentof iets dergelijks? wat denken jullie?
heb ook het kleppendeksel er eens afgepakt en de klepstoters doen in ieder geval hun werk. maar hoe komt er benzine in mijn olie terecht? maar geen olie bij mijn cilinders want bougies zijn niet vettig.
laat maar iets weten
grtz yves
|