![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() vorige week 1300NZ in mijn golfje gelegd en draaide perfect.
1 week met gereden en ging goed. af en toe is een beetje in houden maar voor de rest geen probleem. nu since vrijdag begint hij raar te doen. heel moeilijk starten en als hij start komt hij niet in toeren. af en toe komt hij er is door en gaat hij in zijn toeren. in het begin was dit even en daarna ging het vrij vlot en kon ik nog rondbollen. maar het werd erger en erger (op die 2 dagen). en nu wilt hij niet meer starten. en als hij start wil hij niet blijven draaien of op toeren blijven. ook komt er veel rook uit de uitlaat. en aan de bougies te zien denk ik dat hij veel te rijk is want ze zien pekzwart. ook heb ik van de morgend nog gaan tanken (volle naftbak 75€ ![]() ![]() ![]() er staat al reeds een nieuw delco kap op, luchtmassameter heb ik ook al vervangen, bougiekabels ingespoten met contactspray en bougies gekuist (maar aangezien het verbruik en het raar doen van de motor zijn die waarschijnlijk al verzopen en dus voor de vuilbak) kan iemand me helpen. het is nogal dringend aangezien dit mijn nieuwe daily is ![]() grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#2
|
||||
|
||||
![]() Is je brandstofdruk regellaar nog wel ok aangesloten? daar zit volgens mij ook nog een vacuum slangetje aan.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
vacuum slangetjes heb ik nageken en zijn aangesloten zoals het zou moeten denk ik ( volgens etka is het juist aangesloten ) grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#4
|
||||
|
||||
![]() klinkt als een defecte hallgever. Ontsteking vervangen, zou als het goed is moeten helpen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Even op de sloop/internet een complete ontsteking halen en vervangen.
Even aftekenen op het blok en de ontsteking hoe de oude zat en dan op de zelfde manier terug monteren. Het kan zijn dat de boutjes wat moeilijk loskomen, tenminste dat was bij mij het geval. Succes
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thnx, ontsteking heb ik wel al verandert met in te bouwen, mischien niet goed gezet? of zou het moeten lukken dat deze stuk is? grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#7
|
||||
|
||||
![]() zet m op midden van het stelbereik, als ie dan nog rot loopt, even wisselen met de originele ontsteking en kijken of dat helpt.
Ontsteking van de sloop kan idd ook kapot zijn. Want het onbetrouwbaar zijn is vaak een reden om een auto naar de sloop te brengen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thnx zal direct eens proberen grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
net eens aan de golf liggen sleutelen, nieuwe bougies ingestoken, ontsteking getest en werkt perfect. 1 keer proberen te starten en niet willen, ik haal de bougies er uit en deze zien pikzwart ![]() luchtmassameter getest en deze werkt ook perfect. dus ik denk dat het probleem bij de naft zit. Ook mijn oliepijl is omhoog gekomen en aangezien ik nog maar 66km heb gedaan met een volle naftbak en nu op 3/4 staat denk ik dat mijn sproeiers lekken. kan dit? of kan dit ook aan 1 van de pompen of iets dergelijks liggen.? grtz yves
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#10
|
||||
|
||||
![]() Startmotor draait ook fatsoenlijk rond (niet met moeite dus?)
Probeer eens om wat remmenreiniger in de inlaat te spuiten, soms wil ie daarmee wel eens aanslaan. Sproeiers kunnen lekken. Kan niet aan de pomp liggen, want er loopt een retourleiding (vorige week liet mijn auto me staan omdat de pomp was blijven draaien door een defect relais, was geen benzine verloren) Maarre, oliepeil gestegen en boegies pikzwart... Doet me denken aan dattie olie wil verbranden. Koppakking stuk?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bougies zien zwart van naft te verbranden en geen olie, ze zien ni vettig aleen zo roet op de bougie. kan het mischien zijn dat de retour en de toevoer gewisseld zijn? ik moet er mischien wel bijzeggen dat de auto enkele jaren heeft stilgestaan, ik heb er dan deze motor ingelegt en draaide goe, ik heb er een testrit mee gedaan en alles was perfect. ik ben een afspraak gaan maken bij de VW garage en die hebben de golf vrijdag gekeurd. vrijdag avond is de miserie begonnen en zaterdag werd het erger, zondag werd het zo erg dat hij niet meer wilt starten. grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#12
|
||||
|
||||
![]() als ie eerder wel gelopen heeft, maar ineens niet meer, kan het nooit zo zijn dat je brandstofslangen omgewisseld zijn. Dan liep ie sowieso al niet.
Is je vonk niet te zwak? wat ook kan: slechte massa waardoor ecu stuk. Dan doet ie t ook niet meer. Komt ook vaker voor bij NZ.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik heb vandaag de golf terug bij de vw gaan halen want zij vonden het niet.
Heb met een vriend van me dan heel de avond aan de golf liggen en prullen en zijn een paar dingen te weten gekomen. - Zonder LMM start hij uiteindelijk wel maar komt niet in toeren (wat normaal is denk ik) - Hij blijft draaien op cilinder 1 en 4 (2 cilinders dus) - hij krijgt op cilinder 2 en 3 ontsteking want dit hebben we getest, de vonk is erg goed - hij krijgt op cilinder 2 en 3 benzine want ook de verstuivers doen hun werk. - als we op cilinder 2 of/en 3 de bougie kabel of de kabel van de verstuivers verandert er niks en blijft hij hetzelfde draaien. (enkel op relenti) = draait op 2 poten. als hij naft en ontsteking krijgt ontbreekt er maar 1 ding en dat is compressie. nu ik heb de motor er ingebouwd na 2 jaar stil te liggen (kwam perfect draaiend uit een andere golf) en een week met gereden, dan is de miserie stilaan begonnen en nu doet hij zo goed als niets meer. kan het zijn dat er van die 2 cilinders een klep is vastgeslagen of een sigmentof iets dergelijks? wat denken jullie? heb ook het kleppendeksel er eens afgepakt en de klepstoters doen in ieder geval hun werk. maar hoe komt er benzine in mijn olie terecht? maar geen olie bij mijn cilinders want bougies zijn niet vettig. laat maar iets weten grtz yves
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#14
|
|||
|
|||
![]() Na een APK keuring slechte loop en daarvoor OK loop: ik zou de garage eens bellen of die iets versteld of iets aangepast hebben om door de APK te komen.
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb ik van de week gedaan, mijn auto heeft er 2 dagen gestaan en zij vinden ook niets, en dan moest ik nog 71€ betalen om te horen te krijgen da em ni start en da em vonk en naft krijgt ![]() ![]() ![]()
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#16
|
||||
|
||||
![]() Je boegies zijn wel zwart, dat duit op onvolledige verbranding of verbranding van olie.
Als je boegies enkel benzine krijgen, en het mengsel is goed, zullen ze niet zwart maar koffiebruin zijn. Doe maar eens een compressiemeting, goed kans dat de koppakking tussen 2 en 3 is doorgeslagen. Koppakking bij smallblocks qua olie is overigens een zwak punt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok merci, hoeveel compressie zou ik dan meten? Ik ga proberen een compressiemeter van iemand dit weekend vast te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#18
|
||||
|
||||
![]() ik heb net de compressie gemeten, op alle 4 de cilinders heb ik rond de 9bar dus dit zou denk ik goed moeten zijn.
als ik start zonder bougies komt er naft uitgespoten (uiteraart) maar bij cilinder 2 en 3 is dit meer. kan het bv zijn dat er een klep blijft hangen of dat de ecu op het verkeerde moment inspuit? grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project |
#19
|
||||
|
||||
![]() Bij een NZ spuiten alle injectoren op hetzelfde moment. Zo geavanceerd zijn ze nou ook weer niet.
Ik bedenk me dat een maat van me ook eens een een rot terugslag klepje (slang ongeveer 1 cm dik en klepje is groen/geel) heeft gehad in de slang naar de rembekrachtiger, gaf ook vervelende effecten (weet niet meer precies wat maar ja, t is zo gecheckt..)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#20
|
||||
|
||||
![]() heb net een hele dag aan het golfje liggen werken.
ik heb hem kunnen doen starten en zelfs met kunnen rijden ![]() ik heb de co regeling wel al een 21toeren terug gedraait en heb nog een co van 2.4( voor de nieuwschierige, ik had een co waarde van 25.6 gemeten ![]() ![]() ook houd hij af en toe in en akls ik gas geef valt hij even weg. als ik de vacum van de ontsteking uit trek reageert hij hier niet op. mischien is dit stuk? de hoge co kan mischien wel de oorzaak geweest zijn dat de bougies stuk zijn gegaan, het slecht starten en door te veel naft dat hij ook niet verbrand kreeg de benzine bij de olie. ik heb de olie ververst eveneens de olie filter en het was persies cola dat er uit kwam ![]() Dus nu vollop zoeken achter een ontsteking met werkende vacum, zien of alles beter is en terug alles deftig afstellen. als dan alles in orde komt ga ik een nieuwe distributieriem, waterpomp, olie, oliefilter, luchtfilter en vriem steken (bougies, bougiekabels en delcokapje is nu nieuw vervangen). Dan ben ik weer zeker dat ik een goed motortje heb. ben toch blij dat ik hem al aan de praat heb gekregen grtz
__________________
'Keep On Cruizing' Low'n'Slow Golf mk3 -> Daily Audi LS100 '72 -> Project Last edited by airkewld : 19-03-2011 at 22:05. |