View Single Post
  #6  
Old 14-05-2011, 22:03
hanc
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
Toch zal hij niet op tijd staan, heb je de nokkenas geblokeert met de riem erop leggen?
Zit een sleuf in de nokkenas gefreesd (bakzijde) die moet gelijk lopen met de cilinderkop! En dan nog zal je pomp af moeten stellen met een micrometer.

Verder: heb je de juiste dikte koppaking gebruikt?
Afvlakken mag wel, maar hou dan rekening met de dikte van de koppakking.
Er zijn gaatjes die de dikte aangeven!


Beste samurai,

Ik had de nokkenas met een plaatje in de sleuf geblokkeerd ja.
De motor liep goed, dus de pomp stond goed. Daar is niets aan verandert, het verklaart niet de rook
We hebben alles geblokkeerd al vanaf het begin.

De pakking is die met drie gaatjes (de dikste volgens mij).

Vóór het sleutelen liep de motor goed (starten/lopen, stationair prima, etc)

We hebben alles vast gezet, kop laten reviseren, gemonteerd, distributieriem erop, alles weer op tijd en vast gezet, toen 2x krukas rondgedraaid. Geen raar geluid. Daarna gestart.
Reply With Quote