
13-06-2011, 19:14
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
|
|
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Mooi dat je ze netjes maakt
Je moet altijd eerst je lager in je fusee persen, de borgring moet er nog in en als je je naaf er al in hebt zitten wordt dat een beetje moeilijk dunkt me.
Dus je perst op de buitenste rand van het lager hem in de fusee, (lager een dagje in de vriezer helpt) dan de borgring erin en dan pers je de naaf erin terwijl je de binnenring van het lager aan de andere kant ondersteunt. Anders pers je je nieuwe lager weer uit elkaar.
Je kunt nieuwe rubbers monteren op stuurkogels, maar mijn ervaring is dat als de rubbers slecht zijn, de kogel meestal ook wel een eind over de middag is. Daarbij kost een stuurkogel 2 tientjes, alleen wel even laten sporen daarna.
Suc6! 
|
Dank je voor de uitleg, hier ben ik iets mee!
Met dat sporen, bedoel je hier uitlijnen mee?
Zijn er tips waar ik rekening mee moet houden als ik de nieuwe stuurkogels monteer, qua afstelling?
Klopt het ook dat ik aan een kant alleen de stuurkogel moet vervangen en aan de andere kant de stuurkogel inclusief de as? Ik heb het juist eens te goei bekeken maar ik denk dat dit 1 geheel is?
Alvast bedankt!
|