View Single Post
  #1  
Old 24-07-2011, 21:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default 1.8T 20Vt koppeling - Vervangen voor G60/VR6 - enkele vragen?

Hallo allemaal,

De koppeling van mijn Seat Cordoba Cupra (1.8 20VT met 02j bak, gelijk aan mk4 GTI) moest vervangen worden. Nu heb ik er voor gekozen om het vliegwiel ook te vervangen, voor een G60 exemplaar.

In combinatie met de koppelingsset van een G60.

Na montage liepen we alleen tegen een probleem aan, het pedaal bleef op de bodem liggen nadat we voor het eerst wilden koppelen (in versnelling zetten). En nu vragen we ons af, hebben we de koppelingshefboom niet goed gemonteerd na het vervangen van het glijlager? Of is de koppelingsset van de G60 niet geschikt voor de 02j bak?

Met andere woorden, bouwt de drukgroep niet hoog genoeg?

Op het internet word er veel over deze conversie geschreven, maar dan is er altijd sprake van een G60 vliegwiel i.c.m. een vr6 koppelingsset.

Nu heb ik even zitten zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat de drukgroep van een VR6 identiek is aan die van de G60. Op www.zf.de, in de webcatalogus van Sachs, hebben ze dan ook hetzelfde artikelnummer.


Zou iemand mij kunnen vertellen of ik de juiste onderdelen heb gebruikt? Dus de juiste drukgroep?

Bedankt voor de reacties,
Ruben
Reply With Quote