08-03-2005, 10:57
|
 |
REALLY Bored
|
|
|
|
als je band erg schuin wordt getrokken zouden de wangen het loopvlak naar de randen(v/d velg) trekken, die een kleinere diameter hebben, en dus rekken niet allen de wangen, maar trekken deze ook de band opzich met grotere kracht richting hart van de velg... (Maar de wangen zijn wel veel flexibeler als het loopoppervlak...)
Hoe dit in de praktijk uitvalt heb ik geen idee van, maar lijkt met sterk dat een band op 8J en dezelfde band op 9J dusdanig verschilt dat het te merken is... zelfde idee als je met voor nieuwe banden rijdt, en achter kaal gereden...
En 195/45 van het ene merk, of van het andere merk lijkt me ook nog wel verschillen... Daarnaast kun je mij niet wijsmaken dat je met % stappen van 5% (195/40-->195/45) Je het verschil van hoogte door scheef naar beneden trekken(wat hij dus waarschijnlijk wel meer doet op een 9J tegenover een 8J velg) wel op kunt vangen...
Maar oke, meten is weten... Laat iemand eerst maar met een bewijs komen, tot die tijd geloof ik niet dat eenzelfde band op 8J of 9J dusdanig veel verschil in hoogte maakt dat het gevolgen zal hebben voor een Visco ofzo...
Maar gelukkig vind ik het persoonlijk geen porem als je voor op 195/45 met 7J rijdt, en achter op 8J... Voor het oog(!!) lijkt de band iig wel platter, maar of dit nu echt zo is... ik denk dat het gezichtsbedrog is...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
|