Vandaag vóór het sleutelen eerst ff precies gemeten, hoeveel hij nu lager is...
Blijkt-ie nog maar 2 cm lager dan voorheen te zijn

...en dat, terwijl de garagekrik er nu al niet eens meer onder past
bij de vorige meting was het 61 Ã* 62 cm
Maar goed, hij kÃ*n alsnog 3 cm verder zakken...
Eerst maar eens die spoorverbreders monteren en kijken hoe dÃ*t staat!
Dit was dus de situatie vóóraf:
diep in de wielkasten vind je een paar 15"-velgen...
...en na montage van de spoorverbreders ziet het er dan zó uit:
ik heb de auto maar ff gestut, voordat-ie omvalt...
Ff zonder gekheid: ik heb een plank vlak over de velg/band gelegd, zodat ik precies kan zien hoe dicht deze bij de wielkastrand komt bij het inveren.
Van dichtbij wordt dat op de volgende foto al een stuk duidelijker:
en... precies goed!
Mijn meting vooraf klopte dus; het komt heel mooi uit, zo met 15 mm ertussen!
[ik had ook een paar spacers van 20 mm op het oog, maar goed dat ik die niet gekocht heb!]
De achterkant van de plank komt precies uit bij de achterkant van de spatbordrand

(de ET-waarde was 33 en is nu dus ET18)
Voor een goed beeld ter vergelijking ff twee foto's bij elkaar:
before...
...and after
...en van een afstandje is het ook een veel beter gezicht!
Tevens daarna ff de kleine plekjes bijgetipt met een lakstiftje.
Kom nu maar op met die vóórveren, TNT!
wordt vervolgd...