Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2008, 15:48
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile Nieuwe aanwinst: Hij is ook niet een béétje geel...

Hallo Forummers!

Mijn vriendin Mirella is bijna 34 en heeft voor de hobby eigenlijk altijd paard gereden.
Onlangs heeft ze besloten om daar een punt achter te zetten, omdat het nogal veel vrije tijd kost en dit haar onderhand een beetje opbreekt.
Samen met deze beslissing, denkt ze dat ze er klaar voor is, om haar rijbewijs B te gaan halen.
Ze werkte altijd in de buurt en tufte rond op een (door mij geprepareerde) scooter. Rijbewijs vond ze niet nodig, want ik heb er al één.

Gelukkig is het zo, dat we allebei een VW-virus hebben, dus een autootje voor haar is al gevonden...
(Ik weet 't; het is de verkeerde volgorde , maar er komt nu eenmaal wel eens wat op je pad, wat je niet wil laten staan)

We hebben afgelopen dinsdag 22-1-'08 een aanbetaling gedaan op een 'gele rakker'; ééntje die ìk al sinds mijn rijbewijs wil hebben...
Dus: zolang zij nog niet mag, heb ik straks twee auto's tot mijn beschikking

'sneak preview':


'raad het plaatje! '

Waarschijnlijk haal ik hem vrijdag of zaterdag op.

[EDIT: de rest van deze 'post' is gemaakt nadat verschillende forummers hebben geraden wat het is geworden; dat lees je dan ook in de eerstvolgende 5 'posts'!]

Vervolg d.d.27 januari 2008:

History
Deze plaatjes, van een Corrado G60 in Kamei-trim, bewaar ik al sinds ik 18 ben, ofzo...; lekkere oude-stijl 'tuning' met opzet-voorspoiler en -achterskirt!



Corrado G60 in Kamei-trim, plaatjes uit hun folder uit jaar?

Hieruit blijkt wel, dat we het altijd al het één van de mooiste VW-'s vonden!
Alleen zijn we beiden niet zo fan van 'rood'...

Eindelijk halen!
Gisteren, zaterdag 26-1-2008 heb ik hem opgehaald!
Ik ben met de trein naar H'sum afgereisd en heb hem afgerekend.
Omdat ik in Elburg nog wat moest halen, had ik (lekker) een flinke rit voor de boeg, voordat ik weer thuis in Velsen-Noord zou zijn nog zo'n 200 km.
Maar ik had gelukkig 'Ula' mee, (=mijn MIO C320; 'Ula' is de naam van de Vlaamse stem, die mij overal brengt) dus dat ging allemaal goed komen.

Ik kan zeggen dat-ie wel wil, want uiteindelijk heb ik onderweg 206 km/h op de klok gezet...

Wat hebben we nu eigenlijk?
Vandaag 27-01-2008 hebben we hem eens goed bekeken en samen schoongemaakt.
Natuurlijk heeft ook een Corrado van 1989 wel het één en ander, maar het valt mee: (PS: hadden we al gezien bij de proefrit, hoor )
Eén flauw deukje in de linker portier en twee pitjes links onder het driehoekruitje (voor alle drie moet je vrij goed opletten!)
Bovendien is de rechter dorpel afgelopen week gelast; (ik moet het eerst nog zelf goed zien...) daar zaten twee gaten en er zit wat roest aan de achterklep.
De bestuurdersstoel heeft de bekende instapschade aan de rugwang, terwijl de rest van de bekleding tamelijk netjes eruit ziet.



niet echt netjes gerepareerde rechter dorpel...



roest langs het achterraam, bijgetipt voor een betere look...

Het is dus een VW Corrado uit 1989, die in '94 uit Duitsland is geïmporteerd.
Origineel was-ie rood, maar is overgespoten in Nugget-yellow.
Opties: elektische ramen en schuifkanteldak, maar geen ABS...
Wel een ABS-verklikkerlampje, dat niet is aangesloten
De hoedenplank is nog voorzien van 6"X9" Pioner speakers van maximaal 330 Watt en over die hele hoedenplank zit netjes een stuk zwarte stof, zodat de speakers niet zichtbaar zijn van buitenaf. In de deur zitten nog twee onbekende 4" speakertjes en de radio is eruit.
Verder zitten er knappe bandjes onder; deze zitten om (volgens mij) imitatie-Borbetjes, genaamd: 'Viper' van 15".
De enige 'tuning'-delen zijn een embleemloos grilletje mèt booskijker, een alu kort 16V-antennetje, een open luchtfilter èn een dumpvalve!
De linker achterremklauw is weer gangbaar gemaakt en de rechter dorpel is gelast en er kwam dus een nieuwe APK op.
Ondanks deze APK doet de claxon en het verklikkerlampje van het groot-licht het niet...

Aan het werk!
Om de auto ècht van ons te maken, gaan we aan de slag:
Ik heb eerst de stoelen en de bank eruit gehaald en ook wat plastic delen, om goed te kunnen schoonmaken en tevens de resten van een ooit aanwezige versterker te kunnen verwijderen. (kabels)



Het interieur en wat plastic eruit

Vervolgens het binnenste goed uitgemest met de stofzuiger, het dashboard en ander plastic lekker gesopt en een kleverige 'frisdrankvlek' achter/onder de bijrijdersstoel wat proberen te verwijderen; deze had al aardig wat vuiligheid naar zich toe getrokken Vorige eigenaar had er 'gewoon' een matje overheen gelegd...
We vonden naast deze liter cola ook nog: wat peuken, as, een hele sigaret, een tangetje(?), totaal €3,50 en 15 gulden-cent(!) aan kleingeld en nog de kruimels van (volgens mij) een hele cake...
De boel is dus al aardig opgeknapt!



interieur weer wat frisser!

Na de binnenkant is ook de buitenkant schoongemaakt, hij heeft lekker een sopje gehad en alle steenslag, of kleine plekjes , waar je weer wat rood zag..., zijn bijgetipt.
Erg jammer, is dat ze (waarschijnlijk...) bij het spuiten van de dorpel een lichte waas tectyl over de rechter flank hebben gesprayd; hier kwamen we vandaag pas achter. Als je nl. snel keek, leek het gewoon vuiligheid...
Met 'commandant' valt het gelukkig wel weer weg te poetsen...
Zó kwam-ie er uiteindelijk uit te zien:



langs de rechter zijkant



de lekkere 'kont'!



het mooiste detail: de opgaande taillelijn bij de c-stijl

Als finishing touch is de alu antenne verwisseld voor een originele en het vergane lederen stuur vervangen door degene, die origineel uit mijn Vento GT komt. Deze is nog wel netjes en 2cm kleiner, dus sportiever

Wat nu nog?
De zwarte folie gaat zèker van het achterraam af, want je ziet echt geen fl*kker in je binnenspiegel! De zijramen weet iknog niet...
En ik denk dat ik de oranje delen van de achterlichten donker maak; ik wil eigenlijk maar geen helder rood-wit ofzo.
Voor de rest is-ie eigenlijk wel mooi zo; mss op z'n tijd een origineel grilletje, maar dan wèl met een booskijker en later mooiere, 16"-velgen (pas als deze banden versleten zijn) En héél misschien erg subtiele sideskirts, dus niet met wilde welvingen en/of gatenkaas en kippengaas...
(verrassend hè, voor iemand die z'n Vento best wel 'aangepast' heeft?!)
Oh ja: VF-stickers op de zijraampjes!
Nog wat kleine dingetjes:
Het pinnetje van de deur mist rechts, de asbak is verdwenen, de asbak achter was 'kaput', dus daar moet ook een nieuwe voor.
Hier en daar mist er een schroefje of dopje in het interieur.
Claxon doet 't niet.
Ik ga ooit maar eens op zoek naar een nette bijrijdersstoel voor de bekleding.
Deze zet ik dan op de versleten bestuurdersstoel.

Iemand nog interesse in de dumpvalve? (Kijk naar de foto hieronder!)
Ik wil er wel een hele slang en wat pegels voor terug! PM en bied maar!



Hier zie je de motorruimte; ik denk dat ik de rode delen t.z.t. maar zwart maak

vervolg d.d. 31 januari 2008:

De claxon doet het ook weer; kwestie van een zekeringetje...

Graffiti
Ik had ooit foto's van iemand gezien bij een 'graffiti', dat vond ik er wel mooi uit zien. In Haarlem, vlak bij de Ikea wist ik een 'piece', die lekker contrasteert met het geel van de Corrado. Een paar pics:









voor de geïnteresseerden: er staat 'crime'

vervolg d.d. 1 februari 2008:

ABS
Nadat ik eerst dacht, dat er geen ABS op zou zitten, omdat aan het verklikkerlampje geen stekker zat verbonden, heb ik naar aanleiding van een opmerking hier toch het één en ander onderzocht.
Het ABS lampje is nu aangesloten en gaat 3 seconden branden bij contact aan; als je vervolgens de motor start, gaat-ie weer 3 seconden aan, om vervolgens uit te blijven. Het lijkt dus oké.
Ik vond een onbekend stekkertje in de radio-ruimte...
Het stekkertje aansluiten was nogal priegelwerk; hij moest binnendoor naar de juiste positie, met véél te dikke vingers
Ik hoop dat dÃ*t de reden was, dat het waarschuwingslampje niet was aangesloten!



het ABS-lampje doet het, nu naar behoren ...en de tijd staat nu ook goed...

(wordt vervolgd: zie verder in post #32, pagina 2; maximale aantal van bijna 10.000 'characters' bereikt...)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 01-02-2008 at 10:18. Reason: UPDATE 27 januari 2008
Reply With Quote
  #2  
Old 23-01-2008, 15:57
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

lekker foute kleur voor een Corrado
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-01-2008, 16:02
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Audi a3?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-01-2008, 16:24
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

corrado!
die van marktplaats met die rs-bumpers? was in ieder geval dezelfde kleur...
succes met de aankoop!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #5  
Old 23-01-2008, 16:24
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
lekker foute kleur voor een Corrado


Das vast een goldorado
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2008, 16:28
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Wink

Quote:
Originally Posted by Zweiter
...met die rs-bumpers?...


nee, geen 'tupperware'...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2008, 16:55
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile Oké dan, tjaap!

Quote:
Originally Posted by Tjaap
lekker foute kleur voor een Corrado

Sommigen zitten iets te veel op VF... Toch is het wel knap, Tjaap!

oplossing:


Op het fotootje was de rechter zijkant te zien, ter hoogte van de achterwielkast en de opgaande taillelijn, wat ik persoonlijk het mooiste detail van dit model vind.

Ik denk dat de meesten vooral door de kleur geleid werden, want de foto was niet ècht duidelijk; zelfs een rasechte Corrado-freak als 'Pedaalemmer' zag het niet...
(b.t.w.: eigenlijk door de 'Corrie' van 'Pedaalemmer', zijn we weer rond gaan wezen kijken naar een exemplaar!)

Mirella trots bij de nieuwe aanwinst



Het is inderdaad een knalgele Volkswagen Corrado G60 uit 1989 met 183.xxx km op de teller
Hij was ooit rood en stond óók op MP.
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 23-01-2008 at 17:03.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2008, 17:02
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Proficiat met de aankoop! Het zijn heerlijke auto's en zal de mijne voorlopig niet de deur uitdoen .
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2008, 17:10
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ik zag het aan de combi van oude hoekige ruiten met nieuw model raamrubbers. kunnen niet heel veel auto's zijn als je vriendin 34 is (en jij waarschijnlijk dus ook rond die leeftijd) en je de auto al vanaf je rijbewijs wilt hebben. (wat waarschijnlijk rond je 18e was dus A3 valt wat dat betreft ook af) hehe. beetje sherlock holmes spelen..
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2008, 17:24
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

plus dat er VW-virus stond, en geen audi-virus

de thumbnail was overigens een stuk duidelijker (zonder VF-logo), die gaf het voor mij weg, mede door de wielkast en deurgreep;

Reply With Quote
  #11  
Old 23-01-2008, 17:54
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

ik vind het een heel leuke kleur voor een corrado. succes met de koop!
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #12  
Old 23-01-2008, 17:55
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Gefeliciteerd met de aankoop,
en goeie kilometers gewenst
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #13  
Old 23-01-2008, 18:42
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

mooie corrado geel heeft wel wat.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 23-01-2008, 22:12
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ziet er goed uit zo op foto, eventueel heb ik nog een bult onderdelen te koop van corrado.
Mocht je een keer wat zoeken even pb sturen.

Heb ook nog een ZEER net setje mistlichten liggen. Meestal zijn die flink verweerd als je ze goed bekijkt.
En mooie fris setje knipperlichten zullen deze auto niet mis staan denk ik.
En die booskijker zou ik wel vewijderen, of in de kleur laten spuiten.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-01-2008, 21:12
ventootje's Avatar
ventootje ventootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default

hele leuke auto, veel plezier ermee, zolang het nog kan, over een paar maanden zul je er om moeten bedelen
__________________
oost west, mij best
Reply With Quote
  #16  
Old 27-01-2008, 20:59
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

In de begin-post heb ik nèt meerdere foto's en tekst bijgeplaatst; kijken en lezen dus !
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2008, 21:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat word de eerste modificatie (behalve herstelwerkzaamheden en onderhoud) die grillspoiler eraf rukken of niet? (zoals blijkt, dat zou ik dus doen...)

Quote:
Als finishing touch is de alu antenne verwisseld voor een originele
Was het niet wat geweest om die alu antenne (mat)zwart te spuiten? Of zijn die originele Corrado antenne's niet zo lang als die van een Golf?
Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2008, 21:41
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Als eeste zou ik die openluchtfilter er af slopen. Schijnen funest te zijn voor de lader.
Verder ziet hij er nog knap uit, alleen jammer dat alleen de buitenkant geel is en de rest niet.

Wat moet de dumpvalve kosten?

Hoop dat je er veel plezierige kilometers mee mag maken!
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2008, 21:51
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Deze auto heeft weldegelijk abs hoor.
Zie hiervandaan een vloeistofreservoire die op een abs pomp thuis hoort.
En de abs sensordraden zie ik ook gewoon op de veerpoot liggen.

Denk dat het op een slinkse wijze afgesloten is omdat het vaak storing geeft.
Trek anders even de versn. pookhoes omhoog. Als daaronder 2 kleine stekkertjes bevinden dan is dat al voor het uitlezen van de abs.

Achter de kickpaneel bij de bestuurderskant of bijrijderskant ( weet het niet meer zeker) zit de abs computer.

Zou het maar even controleren, want een niet werkende abs is apk afkeur.
ABS lampje dient te gaan branden bij contact aan en na ongeveer 10seconden uit te gaan .

suc6 verder met de auto.
Reply With Quote
  #20  
Old 27-01-2008, 22:10
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Post bla bla bla

@ Ruben D: Deze grille-grillespoilercombi is uit één deel; mocht er een originele grille op terug komen, dan zèker met een grillespoiler; dat vind ik mooier!
Wat betreft een gespoten antennetje, die heb ik toevallig nog wel ergens al liggen. Ik dacht er zelf ook aan, toen ik zag dat de originele (ff geleend van mijn Vento) toch wel errug lang is...

@ Pedaalemmer: Wat zou er dan meer geel moeten?! Dashboard-delen? Te opzichtig; heb ik ooit in een Golfje gehad dat leidt erg af! Geel met zwart leer dan? Dat zit er (voorlopig?) niet in; het geld is nu op...
Er komt wél een gele knuffel op de achterbank: Mr Oizo! (kent u 'm nog?) en een knalgeel.... sleutelkoord! That's it!
Mss gele dobbelstenen aan mijn spiegel?
Wat betreft die dumpvalve: bied maar! Ik geloof dat ze 100 Eu nieuw zijn?
Of mss heb je er iets leuks voor terug, maar ik moet iig die slang, waar-ie aan hangt in normale staat ervoor terug! Doe maar PM-en...

@ Ron Mk1: Jouw verhaal verbaast mij... maar als jij dat zo zegt zal ik het iig checken. Hij is nèt twee dagen geleden APK goedgekeurd... raar!
Ik dacht eerlijk gezegd dat het een goedkopere Duitse uitvoering was. Het ABS-lampje wat in het dashboard zit, daar zat geen stekker/kabel aan, dus dacht ik dat het nep was... Ik weet, dat in Nederland ABS standaard op de Corrado G60 zit.

Op mijn ,ook geïmporteerde,Vento GT zit nl. ook (echt) geen ABS, terwijl de NL.-versie dit ook standaard heeft!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 27-01-2008 at 22:21.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum