View Single Post
Old 14-04-2012, 17:54
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile slow and low is the way to go!

thnx!
@mverh85:
Ik heb mijn KAMEI X1-set ook van MP, maar dan wel netjes he-le-maal compleet en ongespoten... en uit Duitsland
(NOS, zeg maar; maar dan van een particulier)

de voorkant
De lagere veren kwamen gisteren aan, maar het bleken afgeslepen exemplaren te zijn en bovendien wel 10 cm(!) korter dan de mijne... [ik heb ook al contact gehad met de verkoper en krijg m'n geld terug, als het goed is...]

links de mijne, rechts de afgeslepen krengen: toch maar niet, dus...

Dus ik ben vanmorgen om een uur of 9.30 uur maar gewoon begonnen met mijn eigen veren en dempers van TA-Technix erop te zetten.
Ook deze keer zat alles gelukkig goed vast, maar gelukkig niet tè!
Dus ik heb wederom niet echt problemen ondervonden.
Alleen bij de tweede originele veer dacht ik 'lekker' zonder veerspanners te werken...
(ja ik weet 't: het is stom ; zéker als je ze wèl hebt, maar ik had wel werkhandschoenen aan en keek op het moment bewust wel even veilig de andere kant op)
Bij het afdraaien van de moer die het lager op z'n plaats houdt, schoot de boel (dus tòch...) wat harder los als verwacht; gevolg: het lager heb ik terug gevonden, maar dat moertje ligt nu ergens in de tuin, maar waar? Je ne sais pas! (..., maar die had ik toch niet meer nodig )

Maar goed; zo'n beetje 13.00 uur zat het hele spul er op!
Ik moet zeggen: dat valt me nog reuze mee; die -40 mm maken wel degelijk een optisch verschil...

genoeg bodemvrijheid voor dagelijks gebruik

...en zo is het dan compleet!

We hebben al een ritje gemaakt en... gelukkig dat die andere veren niet goed waren, want -40 mm is wel genoeg!
Ik heb namelijk al voor de eerste keer over een drempel geschraapt ; dat wordt voortaan dus weer beter oppassen!
Maar: 'if it doesn't scrape, it ain't low enough!'; hij is nu goed, dus!
(oké, mss achter nog een tikkeltje...?)

eindelijk...
Na zo'n beetje 6 weken kreeg ik vandaag dan ook eindelijk mijn www.passat35i-forum.nl stickers binnen
Gelijk ook maar d'r op geplakt:

ja, ja, die volksforum-stickers ga ik óók nog wel eens bestellen!

goed gezien, de 'playstation b3'-stickers zijn eraf...
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote