View Single Post
  #7  
Old 10-05-2012, 20:15
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

de versie met 2 stekkers is van de oude kabelboom (VOOR 1988 denk ik)
deze heeft 2 vlakke stekkers met 1 rij connectoren in

de versie met 1 stekker is met de nieuwe kabelboom. deze heeft 1 stekker met 2 rijen pinnetjes in. heeft evenveel aansluitingen als de oudere versie, alleen is alles hier in een nieuwe connector gegoten. ook de printplaat intern van toerenteller enzo is anders en werkt anders met de nieuwe kabelboom en zekeringkast.

ik heb een versie met nieuwe stekker proberen ombouwen naar 2 stekkers (de draden anders aansluiten) maar mij is het niet gelukt. de toerentellerprintplaat zelf wou niet werken op mijn auto. heb dan maar een originele toerenteller met 2 aansluitingen gekocht en gemonteerd.

voor de ledjes zijn er verschillende versies geweest. sommige hebben een rood ledje van water in het midden, andere hebben het in de temperatuurmeter zelf ingebouwd staan. sommigen hebben een klein digitaal klokje onderaan, en de benzinetankmeter in de toerenteller, andere hebben de benzinemeter waar u klok nu staat.

dat ledje is gewoon van motorstoring en had evengoed in het midden kunnen staan. t zal misschien niet werken in u auto, maar het dashboard en toerenteller zouden wel moeten werken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote