Het blok is eigenlijk helemaal standaard.
Enige aanpassingen zijn:
De kop is ipv 1/10 mm 10/10 mm gevlakt.
Vliegwiel is wat van af gedraaid.
De ontsteking is met de hand gesteld.
Vandaag weer even de motor aan gehad en de temperatuur aan de buitenkant van het blok blijft nu rond de 55 graden dus wordt niet meer zo warm.
Volgens mij is er ook een probleem met het stationair geval want hij schommeld hele tijd van 3000 toeren naar 1000 enz.
En als de motor warm is en ik tik het gaspendaal aan blijft hij weer mooi 900 toeren draaien.
Als het toeren oploopt, en de kleppen in het gasklephuis zitten dicht, waar komt dan de zuurstof vandaan?
Oja, ik heb de carterontluchting op het kleppendeksel met zo'n klein open lucht filtertje, maar met warme motor denken wij benzine te ruiken uit de ontluchting??
(is een klopsensor nodig?)
Heeft het ook te maken met het feit dat ik er geen lambdasonde op heb?
(die hoort er wel op maar moet ik nog aanschaffen)
We denken ook dat het mengsel te rijk is, want als je aan de verdelerkap gaat draaien loopt het toeren omhoog
