Quote:
Originally Posted by De Pul
ik heb alleen mijn mening vanuit de praktijk(werk bij een dieselspecialist-motorevisiebedrijf) neergezet(die overigens direct wordt onderbouwd aan alle kanten,ook vanuit de praktijk)waarom is het volgens jou overdreven?
|
Dealer werkplaats is mijn ervaring.
In een normale gebruiksperiode heb ik weinig grote probleemgevallen meegemaakt.
Probleem ontstaat vaak als deze auto's van de dealer in het handelscircuit terecht komen. niet dat ik nu alle handelaren in een kwaad daglicht wil zetten, maar we zitten met een feit dat auto's uit de VW Audi groep gewild zijn en blijven.
Gevolg daarvan is dat er nog wel eens vaak op slinkse wijze gerommeld word met de km.standen. Zeker bij de dikkere en luxe bakken.
Een dikke A6 verkoopt immers slechter met 275.000km dan met 175.000km
De gevolgen daarna hoef ik niet uit te leggen.
Een defecte turbo bij 300K kan en eveneens brandstofpompen.
Mensen kopen vaak iets wat net betaalbaar is en met weinig km's zonder een grondig onderzoek naar het verleden. En dat kan je soms duur komen te staan.
Daarom vind ik dat deze geweldig rijdende motor niet zo de grond ingeboord hoeft te worden.
Onderhoudskosten van zo'n motor zijn inderdaad wat hoger dan van een 4 cil.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily