View Single Post
Old 18-11-2012, 23:38
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Bastiaan86
Het is ook de bedoeling dat het weer als nieuw wordt. Ik wil natuurlijk niet te veel betalen, maar het hoeft geen koopje te zijn.

Ik ga binnenkort sowieso nog even overleggen als ik het plaatwerk binnen heb.

Ze weten in ieder geval wat ze doen, er stond vorige week een Golf 1 compleet gerestaureerd en net gespoten, die zag er prachtig uit.

Hebben jullie nog tips, wat is het risico? Of het mooi of lelijk is aan de buitenkant dat zie je meteen, of de roest goed verholpen is weet je altijd pas na een paar jaar vrees ik?

En nog een vraag, als een plaatdeel tot een vouw in het plaatwerk wordt gespoten (zodat je de scheiding tussen nieuw en oud niet ziet) zitten daar nadelen aan of kun je beter alles spuiten?

Zou er goed over hebben met de garage hoe jij het wilt hebben, misschien snappen ze over de telefoon niet hoe jij het wilt en moet je duidelijke afspraken maken en deze op papier zetten zodat je nooit problemen naderhand hebt.

Zou zoizo nooit het plaatwerk zelf kopen maar het bedrijf dit laten regelen, als er iets krom trekt tijdens het lassen of iets dergelijks kunnen ze altijd de kwaliteit van het plaatwerk de schuld geven en zo extra uren berekenen

Dat er een mooie golf stond wil niet zeggen dat het daar gelast gespoten is, kan ook voor het opbouwen daar staan. Betreft het nou een autogarage of een schadebedrijf ??

Enigste risico is er als je slechte afspraken maakt, zou zelf niet betalen of flinke korting als hier niet aan wordt voldaan.

Als ze hem tot achter de bumper spuiten, kun je het nauwelijks zien, een goede spuiter zal de "scheiding" wel netjes weg kunnen werken. Maar dan moet het niet ergens halverwege een stuk plaatwerk zitten.

Net betrekking van roest kun je vragen of ze dit weg stralen op de plekken waar ze niet slijpen. Anders is het zo weer terug.