![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo iedereen,
Mijn golf heeft een paar roestplekken waar ik wat aan wil laten doen. Het gaat om deze 2: ![]() ![]() Nou is mijn vraag wat kost het om dit te laten lassen/plamuren/spuiten zodat het weer strak is? Gewoon een richtprijs. Heb nou geen idee waar ik aan moet denken. Het gaat om alle kosten behalve het vervangende plaatwerk, daarvan weet ik wat het kost. Bedankt ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Das een erg lastige vraag.
Ik kan best een beetje lassen en doe heel af en toe ook nog wel eens een klusje maar ik neem nooit iets aan, alles op urenbasis. T probleem is vaak dat je maar de helft van het daadwerkelijke probleem ziet. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Net wat je zegt.
Ik werk bij een schade herstel bedrijf, en juist klusjes met roest nemen we niet aan, op het eerste gezicht lijkt het meestal mee gevallen, en schiet je er straks bij in. Niemand zal jou dus nu ook gaan vertellen wat dit kosten gaat. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Voor een een bumper opnieuw spuiten betaal je bij een schadebedrijf al ongeveer 350 euro (inclusief uit/inb).
Gok dat je voor zoiets eerder iets tussen de 750 en 1500 kwijt bent, afhankelijk van hoe/wat/waar je hem laat maken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Vraag lasklus hier op het forum eens misschien kunnen hun je helpen?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() ik kan er wel nieuwe plaatdelen voor je inlassen, maar spuiten kan ik niet helaas.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt maar Hallum is niet echt in de buurt voor mij helaas. Bedankt voor alle reacties. Ik zal hem bij een garage na laten kijken of zij er iets van durven te zeggen. Ik hou jullie op de hoogte ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik ben benieuwd Bas. Voor het mooie zou er aan mijn Golf ook het een en ander moeten gebeuren (ook linksachter naast de uitlaatuitsparing, en nog onder de voorruit).
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het zijn zwakke plekken he, echt balen. Bij mij moet de voorruit ook binnenkort. Ben bij een garage geweest die schatten het op € 500 totaal. Binnenkort breng ik de Golf even langs. Ik zal het resultaat hier posten! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Zo te zien is het onderaan je wielkasten ook niet al te best meer..
__________________
Psst 1.8T |
#11
|
||||
|
||||
![]() 500€ voor dat nieuw plaatwerk in te lassen + spuitwerk???
das idd wel een koopje. voor die prijs lassen de meeste garages er maar een vlakke plaat OVER en wordt het zwart gespoten (zoals een dorpel bv). ik heb er bij mij ook gewoon een plaat in gebakken (wel oude verwijderd). bij mij was het wel stukken erger. ![]() gefixt als ik zo eens kijk naar u plaatwerk is het misschien nog te redden. schuurschijven ertegen, roestoplosser ertegen en dan vertinnen of plamuren. alhoewel rechts toch al een plaatje nodig zal hebben. wat kost dat plaatwerk voor achteraan nieuw? en waar vind je het? uwe wielrand achteraan heeft er precies ook al van. dit lijkt allemaal maar oppervlakkig maar daar is meestal het plaatwerk compleet weg als je begint te hameren. om te lassen heb je namelijk harde plaat nodig en alle losse roest moet je wegkloppen. ik ga er meestal van uit dat het gat 2 tot 3keer groter is dan de zichtbare roestschade. ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
||||
|
||||
![]() Als die hoeken beginnen, dan heb je kans dat er meer aan de hand is zoals hierboven al is geschreven, kijk onder andere de dorpels even na en de wielkast aan de kant waar de vulhals van de tank zit! Vaak begint ie bij de bevestiging van de vulhals te roesten.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() wielrand vooraan aan de dorpel (ff wiel afhalen en zeker gans de rand eens nalopen en goed duwen aan het plaatwerk). is bij mij ook al in het GROOT opgelast
![]() binnenkanten wielkassen kijken bovenaan (langs binnen vaak net niet te zien omdat ze onder de gordelsteunen zit): ![]() ![]() ander wiel ff kijken aan de vulhals zoals hierboven gezegd. eventueel langs binnen kijken naar aflopende restresten (=NIET goed want dan is de plaat al door) ![]() en de rand aan het voorraam ook natuurlijk niet vergeten. als je er op tijd bij bent, kan je veel schade voorkomen. dus kijk die plaatsen alvast maar eens na. als het achteraan begint, zullen die er ook beginnen aankomen. zou zonde zijn om nog een golf 2 te verliezen. ze beginnen goed uit te dunnen op straat ruitenwisser reservoir eens wegnemen en eronder kijken ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#14
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor je tips fcapri!
Bij mij is het gelukkig niet zo erg, de wielkasten zijn helemaal strak nog. Langs het voorraam moet wel wat aan gebeuren, hier zit oppervlakkige roest onder. Nog geen blaren gelukkig. Onder het rubber van het achterraam zit een klein blaartje. Een het linker voorscherm net naast de dorpel is ook een beetje rot. Dat was het wel. Het grootste is toch wel onder de bumper achter. Deze Golf wordt sowieso weer helemaal opgeknapt, heb m als hobbyprojectje gekocht ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() je zei dat je weet wat vervangend plaatwerk kost. heb je dan hiervan een website ofzo? van ford ken ik die websites vanbuiten, maar van VW ken ik er geen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
http://www.volksforum.com/forum/sho...light=plaatwerk http://www.artaparts.nl/home/ |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vraag me toch af wat je voor dit geld gaat krijgen. Denkt niet dat het voor dat geld weer in nette staat (zoals orgineel) is. Als het gewoon bij een autogarage is zal het laswerk en afwerking zeer matig zijn, het zijn tenslotte geen plaatwerkers. We zullen het resultaat afwachten.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Alleen voor het laswerk zou wel kunnen bedrijfsmatig weet ik niet denk dat deze mannen duurder zijn.
En dan wel zonder spuitwerk anders is het net wat Spierings zegt kan je niet veel verwachten qua kwaliteit. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad, die knetteren het meestal een beetje dicht, spuiten er wat tectyl op en klaar! Een echte plaatwerker is niet voor niets wat duurder! |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vooral het laswerk is iets wat ze in een garage niet goed kunnen, meestal ontbreekt de ervaring en opleiding om het goed te doen. Daarnaast staat het lasapparaat vaak ingesteld op bak en braai ![]()
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |