28-11-2012, 23:25
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by René
Je vraag was hoeveel bumpstops je moest monteren om de schokdemper erop te laten rusten......dat komt bij mij over alsof je van plan bent om dat te doen....dus zoveel twijfel lees ik niet in die vraag!
Maar als je graag daarover advies wilt; niet doen. Pas dan je wielranden aan, zodat je wielen nog vrij lopen bij het inveren. Tijdens het rijden moet je schokdemper gewoon z`n werk kunnen doen, anders -zoals hier boven gezegd- stuiter je gewoon vrolijk van het asfalt.
Ik snap sowieso nooit dat mensen bumpstops plaatsen, zodat de wielen niet meer aanlopen in de wielkasten bij het inveren. Gaat allemaal ten koste van de werking van de schokdemper en dus het weggedrag van de auto. Maar sommige mensen maakt het niet uit...die vinden "stance" belangrijker dan het weggedrag....goed bezig
Maargoed, als jij het advies hier in `t topic wel opvolgt...verklaar ik je ook niet meer voor gek 
|
Het moet ten alle tijden 'veilig' zijn.
Een schroefset op de laagste stand heeft ook al zo goed als geen demping.
Die rust vaak ook alleen op de veren.
Mijn auto wordt puur gebruikt voor de hobby dus comfort boeit me echt niks.
Het moet gewoon goed rijden en niet aanlopen  .
Ik ga dus jullie adviezen opvolgen en m iets hoger schroeven waardoor ik nog iets van demping overhoud.
Mn wielranden omrollen of uitslijpen doe ik liever niet, dat is echt een laatste redmiddel.
|