View Single Post
Old 11-12-2012, 17:20
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore

Default MK1 fusee-->Audi 100 Askop

Zoals titel luidt, ik wil mn mk1 fusees ombouwen naar een Audi 100 Askop. Audi Askoppen zijn nogal dikker en zwaarder uitgevoerd dan een mk1 of mk2. Hufterproof dus in combinatie met gesmeden Mosink aandrijfassen hoop ik de boel heel te houden. Dan nu het probleem, moeten dus Audi 100 flensen in een mk1 fusee gebouwd worden. Audi flensen zijn 43mm, mk1 flensen 33,4. Daar zit dus het probleem gaat nooit passen. Wil de flensen wel afdraaien maar niet zoveel. De maat van de buitenlagers van een mk1 is 64mm. Dacht mooie Audi 80 lagers gevonden te hebben daar was de binnenmaat 39mm van dus hoefde niet gek veel van de flensen af te draaien enkel is de buitenmaat 67mm ipv 64mm. Fusee draai ik ook liever niet uit omdat een mk1 fusee niet bepaald dik/stevig is, en de gleuven voor de snapringen word ook wat lastig. MK2 lagers wordt hem helaas ook niet daar is de buitenmaat 72mm van. Ombouw naar MK2 fusee doe ik ook liever niet omdat ik dan de stuurstang bevestiging moet verlassen. Dan wordt in mijn ogen het stevigere mk2 fusee weer teniet gedaan. Ik hoop da iemand mij kan helpen. Kortweg ik ben opzoek naar een wiellager met een buitenmaat van 64mm en een binnenmaat van minimaal 39mm. (liever groter max 43mm) Breedte van het lager moet 37mm zijn.
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km

Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote