25-12-2012, 00:16
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Passat B4 TD ongekende motorstoornis
Hoi,
Mijn tante heeft een Passat B4 TD uit 1996 en de motor vertoont soms raar gedrag. Ze heeft het al eerder voorgehad en toen is het hersteld geweest in de garage maar de garagist zei dat het waarschijnlijk terug ging opduiken na een tijd.
De motor maakt soms een schok in toerental, laat het toerental even zakken. Je kan het vergelijken met iemand die piano speelt en iemand anders die toevallig voorbijloopt die voor de lol op de laagste noot van de piano drukt. Dus zo een korte drop in toerental.
Soms is het uitlaatgas ook witter en de geur van de uitlaatgassen zijn niet helemaal perfect.
Mijn tante heeft de auto nieuw gekocht en ze heeft een volledig onderhoudsboekje dus het is niet dat er misschien ooit een vorige eigenaar aan heeft zitten prutsen of zo.
Ik gok dat de timing van de motor niet helemaal perfect meer is, dat er een riem of zo slipt af en toe. Of dat er een verkeerde verbranding is.
Iemand een idee wat het kan zijn? Mijn tante zou de auto graag nog lang houden want hij heeft een bepaalde emotionele waarde. Alle tips en antwoorden zijn welkom 
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|