22-02-2013, 23:22
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Vragen m.b.t koelsysteem Golf 2 16v
Ik ga binnenkort het koelsysteem in orde brengen van mijn golf, zodat de motor weer kan draaien. Nu vroeg ik mij een aantal dingetjes af.
Het darmpje dat van het kleine teutje boven op het expansievat naar het kleine teutje op de radiator loopt, staat dit onder vacuum of druk? Naar wat moet ik vragen als ik er eentje ga halen in de auto onderdelen winkel? Moet ik specifiek naar een darmpje voor de koeling (zoja welk?) vragen of gewoon een rubber darmpje met bepaalde diameter?
Zelfde voor de thermostaatschakelaar, moet dit speciaal 1 zijn voor een GTI of is die voor alle golfjes hetzelfde? En kan je die in die auto-onderdelen winkels zo kopen of is dat iets dat niet meer gemaakt wordt?
en als ik de radiatorventilator koop (heb ik niet), dan veronderstel ik dat deze verschillend is aangezien het een GTI is. Op wat moet ik letten opdat ik zou weten dat ik de juiste koop?
En hoe zet ik de slangetjes van de koeling best vast? Met zo een spanbandje uit metaal zoals universeel wordt gebruikt (met schroefje) of zo een klem die er origineel op wordt gebruikt?
alvast bedankt! 
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|