Thread: na lak spuiten
View Single Post
Old 08-05-2013, 21:44
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Na het spuiten moet er meestal gepolijst worden enz. Als je lak niet helemaal zoals een spiegel is (en dan heb ik het over de blanke lak natuurlijk) kan je met een zo hoog mogelijke korrel er nat overgaan. Heb ook al mensen het droog zien doen, denk dat het niet zo heel veel verschil maakt. Ik zou het wel nat doen want dan heb je minder stof, is gewoon praktischer. Dan na het schuren ga je er met een polijsttol over met polijstmiddel. Op die manier kan je die oogverblindende spiegelglans krijgen die je ziet op bv oude oldtimers op een show ofzo.

Wat ik hier allemaal zeg is niet uit eigen ervaring maar is wat ik geleerd heb uit het opzoekwerk wat ik zelf al heb gedaan omdat ik ook mijn auto moet herspuiten. Zit dus al 4 maand op te zoeken, documentaires te zien over auto restaureren etc. Maar dus, geloof niet dat als je dat allemaal doet het goed komt. Iedereen heeft zo zijn eigen manier heb ik al gemerkt om een auto te lakken en af te werken, het gaat hem meer om inzicht in wat er gebeurd en ervaring. Dus als je dit nooit eerder hebt gedaan zou ik op een oude motorkap ofzo eens proberen eerst.

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote