Ben zelf ook amateur fotograaf, maar moet het spijtig genoeg doen met een zeer basic uitrusting. Heb een Nikon Coolpix p500, is geen DSLR en heeft geen verwisselbare lens. Presteert wel goed vind ik, enkel een kleine sensor en dus snel ruis bij hogere ISO waardes. Zeker in donkere omgeving. En Heb ook een statief, maar dat gebruik ik eigenlijk zelden.
Ik weet het, het zijn geen autofoto's, maar heb er geen gezien ik ook nog geen auto heb om te fotograferen of om mee naar meetings te gaan, als mijn projectje af is komt dat wel

Maar ik zie hier nergens staan dat het enkel VAG gerelateerd moet zijn, dus ik neem aan dat het niets uitmaakt. Ik maak voornamelijk natuurfoto's.
Nabewerking doe ik in Photoshop CS5, zag eerder in het topic iemand zeggen dat avondschool aan te raden was. Ik verschil van mening, zoek maar eens op youtube naar PhotoGavin. Ik heb in een paar maanden leren werken met het programma door tutorials van deze man te doen en wat te experimenteren.
Gezien ik in JPG moet schieten (camera kan geen RAW) zijn de nabewerkingsmogelijkheden enigzins beperkt, en ik probeer het nabewerken zelf ook te beperken tot de belichtingscurves en de saturatie wat bij te sleutelen. Ik speel dus niet met de scherpte enz.
Deze is met HDR, in Photoshop gemaakt uit 1 beeld. Had er ook eentje uit twee beelden, maar vind deze beter.