View Single Post
Old 21-07-2013, 16:29
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Hoi Arno,
Hoeft zeker geen VAG te zijn, mag uiteraard wel want die zien we graag
Kun je wel de sluitertijd en het diafragma regelen van je camera? Dat is wel de beste manier om de technieken te leren kennen en wat de gevolgen zijn als je een van die zaken aanpast.

Mooi effect die HDR foto, uit hoeveel foto's heb je die opgebouwd?

Jep dat gaat wel, ik kan een sluitertijd van 2 minuten tot 1/1500 kiezen als ik het me goed herinner, een diafragma van 3.2 tot 8.0 en ISO van 160 tot 3200.
Dus ik kan met deze dingen werken, trek ook nooit in de automatische stand.
Bij die foto van het watervalletje bijvoorbeeld heb ik expres een langere sluitertijd gekozen om te zorgen dat het water niet 'bevroren' was maar er vloeiender uitzag, meer als een vloeistof.

Die HDR foto heb ik uit 1 beeld gemaakt. Heb die foto uit mijn dakraam getrokken en kon dus geen statief gebruiken. Heb geprobeerd twee beelden bij elkaar te voegen maar ze kwamen niet overeen. uit een heel donkere foto heb ik dan met photoshop het deel onder de horizon verlicht.
Dit is de originele:

Een goeie tip die ik wel nog heb voor mensen die natuurfoto's willen maken, neem de camera mee op reis, ga foto's maken een paar dorpen verderop waar je de omgeving niet kent, enz. In je directe omgeving zie je meestal de stukken niet meer die een mooie foto zouden kunnen zijn, als je uit je vertrouwde omgeving gaat vind je veel meer geschikte plaatsen.

Oh en ik heb ook nog een paar foto's van de maan, mijn camera heeft veel zoom

Dit was een maansverduistering op 15/06/2011

Heb juist nog een hele reeks foto's die ik al vergeten was op facebook terug gevonden, een selectie:

Deze is nabewerkt in photoshop, de achtergrond is donker gemaakt.

Deze vind ik persoonlijk super cool:

Ok nu stop ik met dit topic te spammen

Zijn er nog dingen waar jullie van zeggen dat ik in het vervolg moet op letten? Naar ik meen te begrijpen zitten zijn sommige van jullie er vrij professioneel mee bezig, goede raad is altijd welkom

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote