Weet niet of ik het hier op de goede plaats zet, zo niet, dan moet een moderator het maar verplaatsen.
Ik heb dus wat vragen over macrolon / polycarbonaat / lexaan ruiten zelf te maken. Veel vragen zijn ook van toepassing voor wanneer je kant-en-klare ramen zou kopen. Dit zijn de volgende:
-Lexaan is volgens mij een merknaam, en is dan polycarbonaat als ik het goed heb. Wat is dan het verschil met macrolon? En welke moet je hebben?
-Als je een mal van papier maakt op het originele glas heb je het formaat van het glas met de bolling erin. Het lexaan is dan natuurlijk nog plat, hoe krijg je de bolling er op de juiste manier in?
-Wat is de beste manier om het te monteren? Ik zie dat het met boutjes gedaan wordt, en een stukje rubber ertussen, maar ook gewoon in de originele rubbers. Vanuit gewichtsperspectief gezien ga je met een heleboel boutjes en rubber al behoorlijk in de buurt komen van het originele rubber lijkt mij?
-Ik lees wat verhalen over dat de lexaan ruiten bij hogere snelheden bol gaan staan. Is dit misschien de reden dat de ruiten gebout worden? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een raam verliest op straat of het circuit. Blijven de ramen gewoon goed zitten in de originele rubbers op hoge snelheid?
-Hoe zou je zoiets het beste monteren wanneer je een driehoeksraampje hebt in je deur? Het makkelijkst lijkt mij om de driehoek te laten zitten van glas, en alleen het schuifraam te vervangen. Vanuit gewichtsperspectief wil je natuurlijk alles vervangen, maar hoe doe je dat dan met je rubbers? En hoe bevestig je het lexaan uberhaupt in de deur? Je hebt daar niet een rand zitten om te bouten, en het raammechanisme moet er natuurlijk ook uit.
-Hoe maak je de schuifraampjes erin? Is dat ook iets wat zelf gemaakt moet worden, of kan je dat als kit kopen, en dan gewoon een opening in het raam maken?
-Leveranciers?
-Hoe zit het met apk?
Veel vragen, er zijn vast wel mensen met ervaring hiermee op dit forum, dus ik hoop dat er nuttige antwoorden komen.