View Single Post
Old 19-09-2013, 18:09
Scully Scully is offline
Postwhore

Heb zelf al het een en ander gevonden.

De dichtheid van glas is 2500 kg/m3, en polycarbonaat is 1222 kg/m3. Ongeacht het oppervlak van de ramen scheelt dit dus ongeveer de helft van het gewicht. In mijn geval (Polo 2F) met hele grove opmetingen scheelt dit zo'n 10 kg, en bij 3 mm dikte zou ik ongeveer op 200 Euro uitkomen voor het materiaal.

-Macrolon is volgens mij ook een merknaam, en is ook gewoon polycarbonaat.

-De dikte van het glas is bij mij 3 mm (ten minste in de deur, de rest kan ik niet meten), en lijkt mij dat 3 mm wel flexibel genoeg is om de ronding van de auto over te nemen.

-Voor de zijramen achter lijkt mij het makkelijkst om de originele rubbers te gebruiken. Mal van papier/karton maken op de originele ramen, en hierop de nieuwe maken. Rubbers eromheen, en weer terug de auto in. Voor de geboute versie moet je boren, meten etc en vraag ik mij af of het staande randje wel hoog genoeg is. Blijf ik nog wel met de vraag zitten of ze er niet uit worden getrokken bij hogere snelheden, en of dat de reden is dat ze gebout worden.

-Ook zit ik nog met de vraag hoe de rubbers op te lossen bij het driehoekje in de deur die ik dan het liefst eruit haal? Zouden bijv Golf 2 (zonder driehoeksraampje) rubbers passen in een Polo 2F deur met eventueel wat bijsnijden? Dit geldt dan voor de rubbers bovenlangs en onder binnenkant + buitenkant. Ook vraag ik mij af hoe ik een nette mal kan maken wanneer het origineel uit 2 delen bestaat waarvan 1 een vast rubber heeft. Bij de deuren zou ik dus het liefst een paar nette rubbers erin doen, 1 groot raam en die zekeren vanaf de onderkant/binnenkant deur.

-Voor het achterraam vraag ik mij af of dat gewoon gekit kan worden zoals origineel, maar ook of het gebrek aan achterruitverwarming een apk issue is, en hoe dit uberhaupt een issue is voor de apk. Ik lees wel dat enkel de voorruit dubbel gelaagd moet zijn, maar hoe zit dat dan met boutjes en eventuele luchthappers die uitsteken, of schuifraampjes die misschien het zicht wat beperken?
Reply With Quote