
22-10-2013, 09:58
|
 |
REALLY Bored
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
|
|
Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
De lader houd nooit "zijn druk" wanneer je gas loslaat want dan is je by-pass klep open en kan daar de lucht wegstromen die niet meer via de gasklep het inlaatspruitstuk inkan omdat die gesloten is bij gas loslaten.
Het verwijderen van de by-pass heeft alleen toto gevolg dat de lucht die via de by-pass wegstroomd, niet meer terug naar de inlaat van de G-lader loopt (en dus ook niet meer de carterdampen meeneemt om de lader inwendig te smeren, lees: dichtlijsten)
De zgn. Jirovalve staat hier helemaal los van en wordt vooral toegepast om de originele laaddrukregeling die in de Digifant systemen is gemaakt dmv het opensturen van de STK (stationaire toerental regelklep) bij vollaast en hoge toeren om pingelen te voorkomen tegen te gaan als je hogere vermogens wil bereiken.
Ook handig als je STK niet goed meer reageerd of niet lekker meer sluit waardoor je laaddruk verliest.
Kun je aangeven waarom je de by-pass-leiding zou willen verwijderen?
|
Volgens mij heeft hij het hier niet over het verwijderen van de bypass Herm...
Hij wilt een bypass op zijn g60 zetten, enige wat ik hierbij voor kan stellen is zo'n jirovalve
__________________
Bmw e61 530d touring
|