View Single Post
Old 15-12-2013, 15:35
laura golf3 laura golf3 is offline
Forum Newbee

Default dashboardverlichting defect

Beste forum-genoten!

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben, maar ik probeer het toch even. Mocht het zijn dat ik beter ergens anders kan zijn, laat het me weten!

Ik heb al circa 6 jaar een volkswagen golf 3 uit 1996. Helaas werkt sinds een half jaar de gehele dashboardverlichting en de verlichting van het instrumentenpaneel niet meer. Het zijn niet de zekeringen (al gecontroleerd, doorgemeten en vervangen), het is niet de dasboardverlichtingdimmer (reeds gewisseld met die van de golf 3 variant 1998 van mijn partner die in zijn auto wel werkte) en het lijkt me stug dat ineens alle lampjes kapot zijn. Er is aan de bedrading niets gewijzigd en er is geen andere autoradio ingebouwd.

Het dimlicht doet het wel gewoon (dus het kan niet die schakelaar zijn). Ik heb overal op het internet al gezocht, maar kan het probleem niet achterhalen. Zou het wellicht te maken kunnen hebben met dat deel van het stuur waar de richtingaanwijzers en de ruitenwissershendels op zitten? Deze is namelijk enige tijd geleden vervangen omdat de auto geen dimlicht meer had maar slechts op groot licht kon rijden ( en misschien dat dat goedkope chinese ding weer defect is...?)

Kan iemand mij wellicht verder helpen?
Reply With Quote