Ik zag dat ik me nog niet had voor gesteld. Bij deze dus.
Martin, 46 jaar uit de Zaanstreek.
Ik heb sinds kort mijn BMW 5 serie verruild voor een stoere Touareg. Reden was dat ik met deze een trekgewicht heb van 3500kg zodat ik mijn boot ook mee kan nemen.
De auto bij een VW dealer gekocht en vele onderdelen erbij geregeld zodat ik zelf aan de slag kon. Meteen maar een impressie wat ik heb gedaan.
Mijn gekochte auto
Berg met goodies bijgeleverd door de dealer
Winterbanden
Privacy glass
20" sloffen
En leer natuurlijk
Wat heb ik er inmiddels al aan gedaan
Op naar de vervanging van mijn schijven achter
Wiel verwijderen
Hier de klauw
Twee grote 12 kant inbus die ik op straat niet los kreeg. Actie cancelled en op naar een brug.
Eenmaal op de brug waren de bouten vlot los
Klauw er af
Schijf ook weg. Die kan de prullenbak in
Verse schijf
Allemaal niet moeilijk. Zit zo op de auto
Klauw schoon en nieuwe blokken
Slijtage indicatoren er ook weer op en pennen weer terug.
Wiel er weer op en klaar. Nu de andere kant ook nog.
Blokken voor is precies hetzelfde als achter. Zijn ook vervangen.
Toen nog een beetje pimpen
Dakdragers zijn inmiddels geplaatst.
Kapot achterlicht moet vervangen worden, staat gewoon wat water in
Op Marktplaats een complete set bemachtigd voor 80 euro. Alleen rechter achterlicht aan de buitenkant nodig.
Twee schroefjes los en lamp naar achteren verwijderen. Beetje wrikken.
Rechts de oude, water zie je erin staan.
Yep, lek
Nieuwe er weer in
In de kofferbak zie je de side bars al liggen.
Side bars, monteren viel reuze mee. Ook op MP gescoord. Even schoon gemaakt
Komen van cobra-sor.de
Auto weer op de brug. Platen links en rechts verwijderen.
Beugel achter
Andere kant achter
Links voor
Beugel monteren
En voila
Zo weer terug op de parkeerplek
Verder heb ik al het onderhoud gedaan, olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en tevens de bougies vervangen.
Bougies had ik besteld in Engeland. 6 x NGK Laser Iridium ILZKR7A
Vervangen stelt niet zoveel voor. Deskel van de bekabeling even los klikken en de pluggen van de bobines afhalen. Aan de zijkant het clipje indrukken en dan omhoog trekken. Wel met beleid. Gingen er bij mij makkelijk af. Wel wat weinig ruimte dus met een grote schroevendraaier kan de de plug in de uitsparing makkelijk omhoog werken.
Bougie zit lekker diep verstopt dus een lang verlengstuk op je ratel noodzakelijk.
Verder is het een voor een er uit schroeven, nieuwe bougie even controleren of de electrode afstand tussen de 0,8 en 0,9mm zit en er in schroeven. Plug er weer op drukken en zorgen dat het laatste stuk er goed op klikt. Bekabeling na de laatste bougie er weer op drukken en de deksel met de uitsparingen weer over de kabels heen drukken. Kost niet meer dan 15-20 minuten en kan door iedereen worden gedaan.
Ik wil nog mijn automatische bak laten spoelen en de olie in mijn diffs verversen.
Omdat ik weet dat jullie van plaatjes houden heb ik er maar een paar bijgezet
