View Single Post
Old 16-01-2014, 10:19
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by heinz74
w64/65 zal enkel dan te maken hebben met het kunstof in de kleur dan?
en hoe zit het dan met de Rabbit's..je weet wel die dingen die nog kaler waren dan een gewone GTI?..die zijn nog zeldzamer...
het was toendertijd niet zo heel moeilijk om een Plus GTI te vervalsen in een bestaande normale GTI kleur..je had maar enkele onderdelen nodig..
een duitse Pirelli met alles in de kleur was iets meer werk en zou mogelijk iets meer gekost hebben..
feitelijk heeft het nu niet zoveel meerwaarde ,,,beter een goede harde basis ,dan een keirotte met een 'sticker' in de koffer...toch?

Dat laatste is zeker waar! En het is hier door diverse mensen al vaker opgemerkt de laatste tijd, maar t is bizar hoeveel ogenschijnlijk harde en originele auto's er tevoorschijn getoverd worden, terwijl die een jaar of 10 terug gewoon niet te vinden waren.
En wat de waarde betreft weet ik t ook niet meer hoor. Momenteel is de vraag / populariteit meer van invloed dan de zeldzaamheid. Voor een hele nette MK2 Edition Blue wordt € 6400 gevraagd en een gewone G60 in vergelijkbare staat komt daar aardig in de buurt. Prijzen voor Limited, Rallye of G60 Syncro zijn daarentegen weer absurd hoog, maar die auto's zijn (bijna) altijd al gewild geweest.

Maar ff terug naar mijn vraag over W64 of W65, dat heeft idd met wel of geen kunststofdelen in kleur te maken. Heb t gevonden op vwtyp17.de:
"Bei der Ausführung 171 G34 (Pirelli) steht zusätzlich ein W65 für lackierte Kunststoffteile oder ein W64 für unlackierte Kunststoffteile."

En verder t antwoord over de exportmodellen zoals GTI Plus of Trophy:

"Für den Export gab es Modelle (z.B. Trophy, GTI Plus), die dem Pirelli sehr ähnlich sind. Auch sie tragen die Modellkennung 171 G34 (Beim Trophy steht statt der 3 ein K an der 5. Stelle). Allerdings fehlt der Zusatz W65 bzw. W64 (s. Abb.6 und 7). Statt der W-Nummern gibt es zusätzliche Ausstattungscodes. Die 707 ist gleichzusetzen mit W64 und die 712 mit W65."

Een Nederlandse GTI Plus heeft dus als modelaanduiding 171G34 en bij de optiecodes 707. Voor zover ik weet zijn er in NL nooit geleverd met gespoten kunststofdelen.
Reply With Quote