Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-01-2017, 23:35
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default M'n Passat Variant Highline GTE

In 2014 m'n Audi A4 B7 2.0 TDI verkocht en een Mitsubishi Outlander PHEV gekocht. Vanwege de financiële voordelen die dat voor mij met zich meebracht, it's as simple as that. Helaas had VW op dat moment nog geen stekker auto in het programma. De Golf en Passat GTE zouden nog op zich laten wachten. Helaas, pindakaas.... 2,5 jaar rondgestekkerd met de Outlander. Prima vervoermiddel, maar geen auto... Dus na enig rekenwerk en dubben maar de stoute schoenen aangetrokken en een 12-2015 Passat Variant Highline GTE kunnen kopen. Wat een verschil met de Outlander! Een genot om in te mogen rijden. En een plaatje van een wagen! Tungsten Silver, achterramen getint, en voorzien van een hele fijne uitrusting met o.a. leer/alcantara en het Active info display wat heel gaaf is en erg mooi werkt. Stoelverwarming is deze winterse dagen erg fijn en er zit zelfs een Webasto standkachel in. Auto heeft z'n eerste 10 maanden in Zweden doorgebracht en daar is de standkachel als optie meebesteld. Verder staat ie op 17" London velgen. Daar liggen nu Michelin winterbanden omheen en van 't voorjaar komt er een set 19" Audi A7 wielen onder. Deze wielen zijn gekocht en netjes opgemaakt door Marten van BBB, kan niet wachten om ze eronder te zetten! Eerst even kijken hoe dat allemaal uitpakt en als t kan wil ik de auto dan ook nog voorzien van een Eibach verensetje. 't Is de daily en voor zakelijk gebruik dus het moet allemaal niet te gek dik en plat. Denk dat het een hele geslaagde combo wordt en nog fijner om mee te sturen. Van 't voorjaar volgen de plaatjes.

Last edited by NielsDub : 21-01-2017 at 23:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2017, 00:31
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default



Ben wel benieuwd naar wat foto's! Die nieuwste Passat's zijn echt enorm mooi vind ik! Het helpt dan niet dat ik een zwak voor het model heb...
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2017, 21:27
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Voor plaatjes kan ik je verwijzen naar de vw site, auto is namelijk nog volledig standaard...
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2017, 21:31
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Niet de mijne, maar wel zelfde kleur en zelfde wielen. Heb jammer genoeg geen inklapbare spiegels.


Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2017, 22:00
eddiea eddiea is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 65
Default

Wat heeft de doorslag gegeven een duurdere 2015 te kopen/leasen ipv een 2016? De aanschafprijs is hoger neem ik aan dan van een 2016?
Ik ben momenteel ook bezig om mijn 7% etron in te ruilen voor een passat GTE en ik twijfel dus wat te doen. Een oudere 7& of een nieuwere 15%.De hogere aanschafprijs, de uiteindelijk lagere restwaarde en de kortere duur van het bijtellingsvoordeel zijn op dit moment de hoofdredenaties dat ik naar een 2016 model aan het zoeken ben. Ik hoor graag jouw redenatie.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2017, 22:01
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Die van mij is een import Jahreswagen. In Zweden nieuw uitgeleverd. Vorig jaar zijn er een hele vracht GTE's en e-trons vanuit Europa in NL geïmporteerd. Gewoon omdat er veel meer vraag naar is/was dan aanbod. Dat zal positief hebben uitgewerkt op de prijs neem ik aan, want ik vind zelf dat ik een goeie deal heb gedaan. Auto had ca 25.000 km op de klok, dus niet hagelnieuw. Dat speelt natuurlijk ook mee maar maakt mij verder niet uit. Hij ziet er overigens wel hagelnieuw uit. Maar in the end gaat het natuurlijk om het toe te betalen bedrag en dat viel voor mij met deze auto de goede kant op. Zeker t.o.v. een nieuwe. En ook t.o.v. een vergelijkbare NL geleverde auto. Inruil van de Outlander ging op deze jong gebruikte auto ook ff wat beter dan op een nieuwe. (Denk dat ze wellicht vanuit VW of de importeur aardig gesponsord hebben op deze auto's.)

Dat extra jaar bijtellingsvoordeel wat je hebt met een 2016 auto lijkt mij geen issue. Je hebt daarvoor immers vier jaren gehad met 8% meer bijtelling?

Restwaarde zie ik nu ook nog niet hoor, als onze gezellige overheid tegen die tijd (2020,2021) heeft besloten om ook het 50% tarief voor de MRB wat nu nog geldt echt aan de wilgen te hangen, dan zit je mooi opgescheept met een auto van dik 1600 kg...

A3 Sportback e-tron heb ik ook overwogen en had ik bijna gekocht in een dikke S-Line uitvoering. Rijdt zo anders dan een Passat, maar we hebben nu eenmaal een family size auto nodig en met twee sporttassen zit de A3 kofferbak nokvol... Die droom vervloog dus na de eerste proefrit...

Kortom: ik heb vooral gekeken wat NU handig (en verstandig) was om te doen en daar heb ik naar gehandeld. En, ook een niet geheel onbelangrijk detail: ik wilde zooooo graag weer terug naar VAG
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2017, 18:55
eddiea eddiea is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 65
Default

Haha ik heb in 2013 een outlander gekocht, en ondanks de 0%, binnen een jaar weer de deur uit gedaan. Wat een hok! De audi bevalt uitstekend alleen kom gewoon ruimte tekort. Ik had in 2015 een certificaat voor een 7% passat GTE en heb toch voor de audi gekozen. Hoe vaak ik afgelopen jaar niet heb gedacht had ik maar.....
Goed nu dus alsnog de knoop doorgehakt om de passat te kopen. Alleen valt mij de torenhoge prijs voor 2015 modellen op. Tien mille extra ten opzichte van de nieuwprijs is meer regel dan uitzondering. Daarom mijn vraag wat jouw redenatie was om toch voor een 2015 te gaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2017, 19:47
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Tja, hier n 2015 auto, bommetjevol opties dat wel, maar € 67k ??? Dan is de keuze idd niet zo moeilijk. Ik heb dat er nevernooit voor betaald in elk geval.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2017, 21:02
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Van de winter bij de (BB)B-boys Marten en Richard een set 19" A7 wielen gekocht. Leuk om 's te kijken in Gorredijk in de RS-garage. Daar gebeuren mooie dingen

Velgen zijn vers gecoat en voorzien van nieuw Pirelli rubber in de correcte maten:



Vond het standaard onderstel toch al aan de slappe kant dus van de nood een deugd gemaakt. Standaard:



Na montage van een Eibach Pro-Kit:





edit: de bij de wintertrim horende spatlappen zijn er inmiddels ook vanaf geschroefd.

Last edited by NielsDub : 24-04-2017 at 20:35.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-04-2017, 20:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Superdik model!
Reply With Quote
  #11  
Old 25-04-2017, 05:42
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,435
Default

Keurig Niels! Maakt de auto af
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #12  
Old 01-05-2017, 23:05
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Oh ja, niet vergeten na verlaging de 0-stand van de koplampen opnieuw in te lezen. Sensoren hiervoor zitten op de draagarmen en achteras (?) en hebben een andere uitgangspositie gekregen. Gevolg: ik zie geen klap meer in het donker... Detail...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum