04-05-2005, 23:34
|
 |
T2 Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Frieser
Nog steeds bezig zijnde met de motor/bak perikelen vroeg ik mij af of er ook diverse opties zijn qua bak. Heb ik per sé een cp bak nodig of past bijvoorbeeld een bak van een T3 ook?
Kan iemand mij misschien ook vertellen wat doorgaands de prijs is voor een CP-bak? van de een hoor ik €75 en van de ander €250... das van heel goedkoop tot duur voor een gebruikte bak...
|
Een T3 bak zul je ongetwijfeld kunnen gebruiken....maar dan moet je wel het één en ander ombouwen :biggrin:
De schakelstang zit namelijk aan de zijkant van de bak bevestigd terwijl dit bij een T2 gewoon het midden van de bak is. Het makkelijkste blijft toch een CP bak scoren. Waar haal je die vandaan? Tja, vraag eens wat rond. Je hoort vanzelf wel wat prijzen, bepaal voor jezelf wat je er voor over hebt en GO WITH IT!
EUR 75,- lijkt me goedkoop, is eerder de prijs van een CA, CE of CU bak (allen T2-1600cc)
In de Verenigde Staten en Canada zal het wel sterven van de CP-bakken want daar waren de bussen vanaf 1976 alle met 2000cc uitgerust. Misschien een ideetje als je daar een connectie hebt.
|