![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb net even wat dingen gecheckt met betrekking tot mijn motor en versnellingsbak. Ik heb er nu een 2liter CJ blok bij en er hangt een versnellingsbak met opschrift CU14118. Vraag is: heb ik wel een goed type bak bij de motor?
p.s. iemand toevallig nog een startmotor liggen? Last edited by Frieser : 28-04-2005 at 09:00. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik zou eens kijken op www.deboxer.nl of bellen. Hij heeft vaak het e.e.a. liggen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
CJ is de 2000cc motor voor de T2 (model 1976-1979) CU is de 4-bak van de T2 met 1600cc motor. (1976-1979) Bij een CJ motor hoort een CP bak. Ten eerste past de 2000cc niet op de 1600cc-bak (kan wel met aanpassingen, vliegwiel motor is te dik). Ten tweede heb je met een CP bak veel meer profijt van de 2000cc. Dan gaat ie een stuk sneller! CU14118 betekent: CU = 4-bak, handgeschakeld voor 1600cc motor, T2 14118 = productiedatum: 14 november 1978 (komt uit een bus van model 1979 dus). groet, Vincent
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#4
|
||||
|
||||
![]() ach scheise!
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk onze Luchtgekoelde VW Goeroe kan je dit soort zaken gewoon uit het hoofd vertellen! (toch?!?) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nog steeds bezig zijnde met de motor/bak perikelen vroeg ik mij af of er ook diverse opties zijn qua bak. Heb ik per sé een cp bak nodig of past bijvoorbeeld een bak van een T3 ook?
Kan iemand mij misschien ook vertellen wat doorgaands de prijs is voor een CP-bak? van de een hoor ik €75 en van de ander €250... das van heel goedkoop tot duur voor een gebruikte bak... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een T3 bak zul je ongetwijfeld kunnen gebruiken....maar dan moet je wel het één en ander ombouwen :biggrin: De schakelstang zit namelijk aan de zijkant van de bak bevestigd terwijl dit bij een T2 gewoon het midden van de bak is. Het makkelijkste blijft toch een CP bak scoren. Waar haal je die vandaan? Tja, vraag eens wat rond. Je hoort vanzelf wel wat prijzen, bepaal voor jezelf wat je er voor over hebt en GO WITH IT! EUR 75,- lijkt me goedkoop, is eerder de prijs van een CA, CE of CU bak (allen T2-1600cc) In de Verenigde Staten en Canada zal het wel sterven van de CP-bakken want daar waren de bussen vanaf 1976 alle met 2000cc uitgerust. Misschien een ideetje als je daar een connectie hebt.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hoi, ik vroeg toch nog wat dingetjes af. Stel nou dat ik wel die 1600 bak achter een 2-liter wil hangen. Wat moet ik dan allemaal gaan veranderen? alleen het vliegwiel of...?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zelf een twee liter achter een 1600 bak hangen,en het is geen aanrader.
Je eerste versnellings is veels te kort geworden,en het "volle" vermogen van de 2 liter typ4 blijft volledig onbenut ![]() (ik rij ook altijd in z'n twee weg,omdat de één gewoon veels te kort is,en op de grote weg giert de twee liter het uit .. 1600 bak is gewoon te kort) De motor heeft dezelfde bevestigingsopzet als een 1600,maar je toplager moet uitgevuld worden omdat het vliegwielhuis van een 2 liter bak een andere maat heeft dan een 1600 vliegwielhuis. Het gaat maar om een paar mm,maar het moet toch aangepast worden ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ah ok, cool. Van de een hoor ik dat het makkelijk kan en van de ander weer niet. Maar ik ga er maar vanuit dat het zwaar K is en dat ik toch maar beter ff voor die 2-liter bak kan gaan. Bedankt!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ook ik heb een twee literbak liggen,en de prijzen zijn heel verschillend. Ken iemand die er 75 voor betaalde,maar gemiddelde prijs ligt zo tussen de 150 en 200 euro. btw,je mag wel proefrijden in mijn 1977 pano hoor ... dan is alle twijfel (1600 bak of CP bak) wel gelijk weggenomen !! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hahaha, hee lache mijn pano is ook van 1977... waar kan ik hem testrijden ![]() is jouw bak te koop? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hier in Den Haag,of anders een keertje op een acn Quote:
Nee,helaas ... maar ik zal eens voor je rondkijken/informeren. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Thanx! Wat heb je trouwens een ubergeile voorkant op je bus zo zonder die roosters en knippers! heel erg strak...
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en super geile velgen ook ![]() ![]() ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Rustig Bukdédie ... dit zijn de 17" Turbo's,jij hebt mijn 18" ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hmmm, miss heb je gelijk papaporsche......misschien moet ik maar heel rustig aan gaan sparen zodat ik de 17 inces als reserve van je overneem ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |