View Single Post
Old 08-05-2014, 12:42
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic

1.6 heeft de pomp voor op de motor zitten. Een 1.8 met Pierburg ook.
Mijn auto heeft dit zelfde probleem ook gehad. Bij het rijden op bedrijfstemperatuur (en soms ook koud) en vervolgens koppeling intrappen viel die van mij toen ook uit. Toendertijd niet de mogelijkheid gehad er naar te kijken en het probleem heeft zich eigenlijk nooit meer voorgedaan.
Ik verdenk eigenlijk het componentje dat achter op de carburateur zit. Dit is een elektromagnetische klep die ervoor zorgt dat de gasklep snel wordt gesloten bij decelereren. Gasklep dicht betekent geen brandstof aanzuigen en dus minder brandstofverbruik. Wanneer de motor onder een toerental van 1200 omwentelingen komt moet de klep buiten werking gesteld worden zodat de motor stationair blijft lopen met een toerental van 900 - 1000 omwentelingen.
Als er iets in dit proces fout gaat blijft de gasklep gesloten en smoort hij de motor. In mijn ogen zou dit het slecht lopen en uitvallen kunnen verklaren.
Die regelkleppen zijn echter niet meer te bestellen voor de Golf 2 en ik heb niet het idee dat het met een sloopexemplaar veel beter wordt.
Ik meen dat er bij de 1.8 Turbo's uit het Golf/Bora/Beetle tijdperk ook vergelijkbare kleppen zijn gebruikt, maar dat de aansluitingen hierop anders waren.
Reply With Quote