Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-05-2014, 19:29
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default onregelmatig lopen 1600

hallo iedereen,

ik heb sinds een poosje een nieuwe mk2 het gaat om een 1.6 rf met pierburg carb een 2e om precies te zijn. nu wat het zo dat hij lekte. dus nieuwe voetpakking gemonteerd, toen bleek dat de papieren pakking die tussen het bovenste en onderste deel zit ook lek was. dus carb uit elkaar toen bleek dat er een solex pakking tussen zat. die overigens niet klopte.

bij de dealer nieuwe papieren pakking gehaald netjes gesneden, dun laagje vloeibare pakking erbij zodat het echt goed dicht was. alles loopt netjes. nieuwe vacuumslangen erop gezet.

afijn ik maandag met de auto naar me werk gereden niks aan de hand tot de terugweg. ik rijd naar huis niks gemerkt tot ik bij een rotonde kwam.

auto ging moeilijk doen reageerde niet meer op het gaspedaal liep tussen de 100 toeren en 900 maar viel tussendoor uit en sprong weer aan. poos op de vluchtstroook gestaan gas blijven geven meerdere keren aan en uit gezet na een minuut of 5 reageerde de auto weer heel fel op het gas.

dinsdag weer naar het werk niks aan de hand, tot ik dus weer vrolijk naar huis reed auto viel uit zodra ik de koppeling intrapte. dit tot 5 keer over daarna niks aan de hand. ik langs de autozaak voor nieuw benzine filter er nog wat slangetjes.

reed weer naar huis motor was warm dus ik op het vaste stukje weg waar ik altijd het gas intrap, stevig gas geven. netjes de bocht aansnijden met dat ik rem en de koppeling intrap weer problemen stotteren en haperen en uit. daarna wou hij niet meer aan vandaag weer proberen te starten met nieuw benzine filtertje. hij loopt wel maar niet fantastisch.

heeft de 1.6 rf ook een ecu/boordcomputer of niet want die zit er bij mij niet in hopelijk weet 1 van jullie wat het probleem is
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2014, 22:36
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

het probleem komt me bekend voor, heb het ook gehad met mijn gti 16v , wel is waar heel wat anders als jouw 1.6je, en misschien is het bij jouw een totaal ander probleem (het is zoiezo moeilijk om dit via het internet te moeten beoordelen) , maar bij mij lag het toen aan de brandstofpomp.

en aangezien je al aangeeft dat je de pakkingen van de carb. al hebt vervangen, denk ik niet dat het m in je carb. zit.

ik zou eens beginnen met kijken of alle vacuüm slangetjes inorde zijn, en of hij nergens valse lucht aanzuigt.

mocht dit allemaal inorde zijn, zou ik eens je brandstofdruk laten meten, bij een universele garage.

succes ermee!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2014, 23:19
Smitjuh93's Avatar
Smitjuh93 Smitjuh93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 43
Default

Heb ook zoiets gehad indd. Ook bij mij lag het aan brandstof pomp, ook mede omdat ik toen de tijd men tank tot laatste druppel leeg reed. Ik denk indd ook dat daar ergens je probleem ligt. En na mijn weten hebben ze geen ecu
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2014, 08:38
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Klinkt als vuil in ofwel de leidingen ofwel de carburateur. Heb je de carburateur goed schoongemaakt toen je de pakkingen aan het vervangen was?
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2014, 10:25
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Heb alle vacuumslangen vervangen tegelijk met de pakkingen van de carb, de carb is goed schoongemaakt toen hij uit de auto was. heb de auto pas en zelf niet bijna leeg gereden de tank kan natuurlijk wel door vorige eigenaar gebeurt zijn.

De brandstofpomp zit onder die zwarte deksel in reservewiel toch ? Die hoor ik tijdens het rijden wel soort klotsend geluid maken weet niet goed hoe ik het moet beschrijven.

Zou de brandstofpomp van de 1.8 rp gelijk zijn. Of is dit niet omdat het een injectie is heb namelijk nog een sloop 1.8 staan
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2014, 11:46
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

die pomp bij je reservewiel is de opvoerpomp. de hoofdpomp zit tegen de bodem van je auto (een stukje voor je rechter achterwiel)

maar voor dat je hier iets mee wilt gaan doen, raad ik je aan om eerst even de brandstofdruk te laten meten bij een garage. duurt 10 minuutjes ofzo, en bespaart je een hoop werk, als blijkt dat het probleem niet bij je brandstofpomp vandaan komt.

of je een pomp van een 1.8 op een 1.6 kunt gebruiken, durf ik niet te zeggen.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2014, 12:20
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Oke oke maar me 1.6 heeft onder de Auto geen pomp zitten ? Weet niet of elke uitvoering dit heeft
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2014, 12:42
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

1.6 heeft de pomp voor op de motor zitten. Een 1.8 met Pierburg ook.
Mijn auto heeft dit zelfde probleem ook gehad. Bij het rijden op bedrijfstemperatuur (en soms ook koud) en vervolgens koppeling intrappen viel die van mij toen ook uit. Toendertijd niet de mogelijkheid gehad er naar te kijken en het probleem heeft zich eigenlijk nooit meer voorgedaan.
Ik verdenk eigenlijk het componentje dat achter op de carburateur zit. Dit is een elektromagnetische klep die ervoor zorgt dat de gasklep snel wordt gesloten bij decelereren. Gasklep dicht betekent geen brandstof aanzuigen en dus minder brandstofverbruik. Wanneer de motor onder een toerental van 1200 omwentelingen komt moet de klep buiten werking gesteld worden zodat de motor stationair blijft lopen met een toerental van 900 - 1000 omwentelingen.
Als er iets in dit proces fout gaat blijft de gasklep gesloten en smoort hij de motor. In mijn ogen zou dit het slecht lopen en uitvallen kunnen verklaren.
Die regelkleppen zijn echter niet meer te bestellen voor de Golf 2 en ik heb niet het idee dat het met een sloopexemplaar veel beter wordt.
Ik meen dat er bij de 1.8 Turbo's uit het Golf/Bora/Beetle tijdperk ook vergelijkbare kleppen zijn gebruikt, maar dat de aansluitingen hierop anders waren.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2014, 14:23
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Als het inderdaad die klep is zou het een hoop verklaren, zal straks is langs een garage rijden om eerst de druk te laten meten. Maar mocht het die klep zijn zit er niks anders op dan 1 van sloop zoeken waar het zelfde mee mis zou kunnen zijn. Of een nieuwe carb aanschaffen. Hoe ik het begrijp

EDIT:

langs de dealer geweest en de beste man vertelde mij dat me onsteking alles behalve klopte en dat de carb niet goed afgesteld stond. dus nu eerst maar de ontsteking na lopen dat was het probleem volgens hem carb was niet het probleem

Last edited by Jobo245 : 08-05-2014 at 19:54.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2014, 21:07
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Vandaan onsteking nagelopen, bougiekabels stonden in goede volgorde bleek alleen de bougie van de eerste cylinder zat niet goed vast en de kabel van de 2de cylinder was kapot loopt nu weer netjes carb iets afgesteld loopt stationair op 900 toeren
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum