View Single Post
  #2  
Old 21-11-2014, 19:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Probeer eens met de verrijkingsschroef terug te draaien? Weet niet of het gaat werken maar zou zomaar kunnen. Misschien krijgt hij gewoon een beetje teveel brandstof waardoor hij wat moeite heeft met het starten. Dat zou dan ook dat wolkje uit de uitlaat kunnen verklaren. Doordat de gloeibougies bij koude motor de cilinders voorwarmen, en bij warme motor de cilinders sowieso warm zijn kan het zijn dat het iets te rijk lopen geen effect heeft op het starten in die situaties maar wel als de motor juist te koud is om de cilinders warm genoeg te houden, maar nog net te warm om de gloeibougies aan te laten gaan. Een situatie waarin met normale f/a mix je niet moet voorgloeien, maar gezien je wat rijker loopt het eigenlijk wel nodig is als je begrijpt wat ik bedoel.

Je moet weten dat brandstof op zich zelf niet brandbaar is. Enkel de dampen ervan branden. Er moet dus zuurstof aanwezig zijn, en is er minder zuurstof is er minder kans tot ontbranding. Vandaar mijn voorstel om die schroef terug te draaien en dan eens te zien of het beter gaat.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote