
26-11-2014, 22:12
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Ik zou ook opteren op het boutje uit te boren. een 3mm of 4mm gaatje en dan met een linkse tap erin draaien. Tenzij de bout vastgeroest is krijg je daarmee afgebroken bouten er bijna altijd uit. Als je zo een setje linkse tappen niet hebt, ze kosten niet veel en zijn echt een must. Ik had die van mij ergens op amazon gevonden voor 14€.
Als je toch dat tandwiel er per se af wilt, weet dan dat je de krukasbout moet vervangen voor een nieuwe, en je het tandwiel echt wel met de juiste tool moet blokkeren. Of die nu van VW zelf is of je hem namaakt, zie gewoon dat het de krachten aankan van de momenten waarop je die bout moet vastzetten.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|