hey jongens bedankt voor de goede reacties.
foto 2 is me iets duidelijker geworden.Alleen snap ik dat vereikingsverhaal nog niet helemaal. Het is een kr dus een mechnische injectie. Zordt dit membraamdrukpotje ervoor dat de stand van de toerentalstabilisatieklep verder opengaat? Of regelt dit membraamdrukpotje de klep die tussen de luchtfilterbak en de aanzuigbuis zit(de by-pass van de regelmengselklep)?
Misschien een domme vraag :Is dit soms ook de choke?
foto 3 is zeer nuttige informatie voor mij omdat mij stationair schroef helemaal in de uitgedraaide stand staat en net geen 1000 toeren wil draaien. Ik moet dit schroefje op de foto dus iets indraaien zodat de kleine klep van mijn gasklephuis een beetje open staat. Dan kan ik het toerental ook weer beter afstellen. thanks voor dit goede antwoord fred.
En over het drukmetertje kan ik het volgende vertellen.
Ik heb hem in de benzineslang gemaakt tussen mijn brandstofpomp en de inlaat van de spinnekop. Het is natuurlijk stoer om zo'n meter te hebben maar ook zinvol. Ik kan nu goed aflezen wat mijn bezinedruk naar de spinnekop is. Een soort van controle of je pomp wel oke is. Standaar moet een kr pomp ongeveer 5 bar leveren, die van mij staat op 5,7 bar. Dat komt omdat er vermoedelijk ooit een keer een pl pomp onder gezet is dus een voor ke jetronic. Het is dus niet de inspuitdruk van je injectors die je afleest.
Hier nog even een pic van het metertje in ruststand.
http://img8.echo.cx/my.php?image=img17709se.jpg
Nog een laatste vraag: Als ik mijn auto in de 3e versnelling tot 5000 toeren trap en druk dan de koppeling in dan zakt het toerentals heel langzaam terug. Dit doet ie in alle vesnellingen. Wat kan dat zijn? Nadruppelende injectors? Te reik mengsel? valse lucht? Wie kan het zeggen? Of is dit normaal?
gr