
20-05-2005, 21:07
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
De KR is uitgerust met een KE-jetronic inspuiting, die heeft een start verstuiver. Deze word tevens gebruikt om bij een koude motor de inspuiting tijdelijk te verrijken (bij accelertie dus). Dit verrijken gebeurt om condensatie verliezen te voorkomen, waardoor de motor in koude toestand een verkeerd mengsel krijgt
Bij koude toestand word de startsproeier OOK gebruikt om het mengsel bij acceleratie te verrijken, dat gebeurt dus met deze vacuumswitch...
De *choke* voorziening bij dit type inspuiting bestaat uit een zg warmdraai regelaar, die tijdens de warmdraaifase de hoeveelheid ingespoten brandstof verhoogd, dit gebeurt door verandering van de brandstofretour druk vanuit de spinnekop, waardoor de regelplunjer omlaag beweegt en er meer branstof word toegevoerd aan de motor. Door een tweetal zaken word deze warmdraai regelaar gestuurd: Door de warmte van de motor, en door een bimetaal die electrisch verwarmd word. Door de beweging van het bimetaal word een opening meer of minder geopend, via deze opening word de hier boven genoemde retourdruk gestuurd. Door opwarmen van de motor én het verwarmen door de electriciteit verkrijg je dus een regelende werking die als *choke* dient..
|