
20-01-2015, 13:00
|
Volksforum Donateur
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
|
|
Had een 2.0 TDI in de Audi, prima blokkie. Gekocht met 125000 op de teller en verkocht net boven de 2 ton. Probleemloos in gestuurd, niet zuinig, wel een fijne motor. Kreeg bij inruil / verkoop aan handel idd steevast te horen: oei een 2 liter, da's alleen maar ellende... Heb alles gehoord: slechte turbo, kapotte oliepomp, gescheurde cilinderkop of koppakking, balansassen, krukassen, tot aan kromme drijfstangen toe. Alles wat maar onder de kap zit, zou volgens de experts niet goed zijn aan die motor.... Met een schijt-prijsopgave als gevolg... Sommigen wilden m niet eens hebben...
Dan maar niet, heb m uiteindelijk particulier verkocht voor een reƫle prijs, onderhoudsboekje en kopietjes van alle onderhoudsfacturen meegeleverd, man was er erg blij mee.
Wat ik ervan heb gehoord zijn de eerste series 2 liters de probleemgevallen, geproduceerd tot ongeveer eind 2006, begin 2007. Die van mij was van juni 2007, dus zal dan kennelijk wel eentje uit de goeie serie geweest zijn. In elk geval zeker de moeite om even na te gaan wat voor blok er in ligt.
|