11-05-2015, 20:18
|
Volksforum Donateur
|
|
|
|
Tja, de Golf 1 stijgt wel vet, maar ik zie vooral torenhoge vraagprijzen en ik blijf die auto's maar terug zien op de verkoopsites... Neemt niet weg dat de prijzen wel stijgen. Zoals dat artikel zegt: zolang de prijzen van Ferrari's stijgen, gaat alles wel mee. Er zullen zat mensen zijn die nu te veel geld betalen voor iets wat niet zo apart of waardevol blijkt te zijn. Althans, nu misschien wel, maar als de hype weer een beetje over is zullen ze er mee blijven zitten denk ik. Wat dat betreft zal investeren in een Porsche safer zijn.
Wellicht is het nu daarom wel de tijd om n mooie 996 uit te zoeken. Die zijn qua prijsstelling denk ik juist op t dieptepunt.
Golf 2 GTI zal nog wel in waarde gaan stijgen. Vooral de vroege en de late uitvoeringen, 16V en G60. De 8V's zie ik nog niet zo 1,2,3. De apartere, weinig geziene kleuren zullen harder stijgen, zie je nu ook al wel. Zijn snel weg. Oak green, Monza blauw (16V kleur) en dat groene wat jij ook had (vergeet telkens de naam daarvan...). Rallye niet te vergeten, maar ook zie je al een tijdje dat de Golf IV R32 gekke dingen aan t doen is qua prijzen.
Maatje van me reed vroeger 205 1.9 GTI en dacht erover om er weer eentje te kopen. Samen s wat rondgekeken maar valt niet mee. Voor n hele nette vragen ze rond de 10 mille, ongeacht km stand en als er wat op aan te merken is, zakt t heel hard naar rond de 3-5000. Denk dat er gewoon te weinig mensen zijn die een 205 willen. Uit liefhebberij of als spaarpotje. Dat laatste lijkt me verkeerd argument om n 205 te kopen. En al dat andere spul zoals 106-jes, Clio's enz lijkt me ook niet wild worden. Ik zou t dan misschien eerder in de Lancer Evo's en Impreza's zoeken.
|