Thread: Grote beurt
View Single Post
Old 30-06-2015, 02:57
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

bakolie hoeft niet elk jaar hoor, als je die eens om de 20jaar wisselt, is het al goed. geen idee zelf of je die er zomaar uitkrijgt?

fan en radiator versleten? de fan kan ik geloven, maar hoe is een radiator versleten? het enige dat ik me kan voorstellen is dat die verstopt zit, of lek is. is nu ook de grote kost niet, bij mij is die vervangen toen de andere lekte.

remVLOEISTOF (is alcohol basis en geen olie) vervangen gaat echt heel simpel bij de garage, daar ga jij een tijd lopen knoeien met je pedaal in te drukken en te lossen, boutje los, boutje vast... terwijl de garage er een pompje (vacuum aan de remmen of druk op de reservoir) opzet en gewoon de nippel losdraait en laat lopen (ikzelf gebruik een oude ruitenwissersproeiermotor om de nieuwe vloeistof erdoor te trekken)
bekijk ook de remflexibels maar eens (flexibele leiding van koetswerk naar de remklauwen zelf). als die scheurtjes vertonen, best ook vervangen. en dat doe je dan eerst voor je de remvloeistof vervangt.
mijn tip: als je nog nooit aan de remmen hebt gewerkt, vraag iemand met kennis je eerst ff te helpe. je wil geen beginners fouten maken daarmee .
Reply With Quote