Thread: Remmenraadsel??
View Single Post
Old 26-07-2015, 14:20
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by wob8v
De handremhevel zit afgedicht met een keerring. Deze verrotten altijd en zitten niet in het revisiesetje die je bij vw kan kopen. Zelf op zoek dus. De rembekrachtiging (of remkrachtverdeler) zit aan de achteras. Het is een aanslag die varieert met de hoogte van de as. Deze aanslag moet goed heen en weer kunnen. Het is een plaatje van ongeveer 4x4cm. die aan het blokje zit waar de remleiding op uitkomt.

Ah dat blokje waar een veer aan hangt die verbonden is met de as? Wat moet daar dan precies heen en weer kunnen gaan?

Die handremhevel heb ik er nooit af gehad, zou een kapotte keerring de oorzaak kunnen zijn van mijn rem die niet meer lost na het optrekken vd handrem? Lijkt me toch sterk.. De handremhevel komt in iedere geval mooi terug op zijn plaats bij het lossen van de handrem.

Heb geprobeerd wat fcapri zei, van de ontluchtingsnippel te openen. Er komt dan wel een klein beetje vloeistof uit maar de klauw komt niet terug, de rem blijft geblokkeerd. De blokkage is overigens wel wel niet sterk genoeg om het wiel volledig te blokkeren, je kan het wiel met een beetje moeite met de hand ronddraaien gewoon door je handen tegen te band te zetten en dan te draaien.

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote