View Single Post
  #48  
Old 16-08-2015, 10:49
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by DIY
Hey, supper bedankt voor de technische plannen en de tips. Vandaag nog maar is onder de golf gekropen, en zoals ik vermoed had, had ik alles toch wel correct aangesloten.
Ik heb het probleem kunnen lokaliseren en oplossen. Belijkbaar moet je de remdrukregelaar toch helemaal open vastpinnen. Mijn nieuw onderdeel had hiervoor zelfs enkele oogjes, een op de hefboom en een op het blok waar je tijdelijk een yzerdraadje kan doortrekken ( je ziet de oogjes duidelijk op mn 2de foto hierboven gepost) om het ventiel volledig open te zetten. Ik had de veer die de boel aantrekt er vantussen zodat ik dacht dat ie vrij stond maar dat is kennelijk nog niet voldoende. Je moet het ventiel echt helemaal open zetten voor het bleeden!!

Oh ja voor de geinteresseerden ivm verlaagd voertuig. Je kan het bevestigingspunt waar de veer aan de achteras ( eigenlijk stabilisator bij mij ) verstellen en zo het aangrijpmoment zelf instellen. Dit is dus imo zelfs bij een verlaagd voertuig een heel essentieel onderdeel.

Geen probleem!

Voor zij die het bevestigingspunt van die veer gaan verstellen, noteer wel even duidelijk hoe het origineel zat, zodat je later de auto ook weer op originele hoogte kan zetten, want dan moet dat bevestigingspunt ook weer op zijn originele plaats.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote