View Single Post
Old 09-12-2015, 21:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

1 nieuwe bakkelieten hulsje en ringetje toegekomen uit duitsland vandaag, direct gemonteerd en de O ring vd injector wat ingevet, nu ploepte hij er vanzelf in. Starten gaat, maar moeilijk en je moet wat pompen met de gaspedaal. Eens hij aanslaat en je de gas wat inhoudt loopt hij echt als een klokje. Het is gelijk je zegt Ramon, zelfs al werkt er 1 injector niet zou hij nog steeds moeten draaien.

Maar dus zodra je de gas lost en hij op stationair toerental komt zakt het toerental nog wat en valt hij stil.

Symptomen:
  • Slaat heel moeilijk aan
  • Stationair toerental zakt lichtjes en dan valt de motor plots stil
  • Zo lang je de gas ook maar lichtjes aanraakt blijft de motor draaien, en loopt hij echt mooi.

Wat is al getest/vervangen:
  • Stationair klep is getest op werking, voeding, spanning over de pinnetjes en continuïteit
  • 4 nieuwe kunststof injector houders, 4 nieuwe dikke O ringen ad injectors, 4 nieuwe kleine O ringen ad injectors, O ringen rond de kunststof injector houders. Alles gemonteerd op moment met loctite rond de koperen houders, en wat keramisch vet rond de dikke O ringen
  • visuele inspectie van de bougies en meten van elektrodeafstand, beide tests waren ok

Nogmaals, voor ik de injectors eruit haalde had ik dit probleem niet, en zolang ik lichtjes op de gas blijf loopt de motor als een klok.

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote