View Single Post
  #10  
Old 05-01-2016, 22:21
Metaaltebbes Metaaltebbes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Even wat dingen op een rijtje;
- Afvullen is hopelijk tot de max streep en niet tot aan de rand
- Rijdend ontluchten is niet nodig, met de dop eraf is zelfs vragen om problemen

Hoe dan wel?
- Koelvloeistof op max streep
- Dop van het reservoir af
- Motor warm stationair warm laten draaien totdat de fan 2x is aangeslagen
- Dop erop en af laten koelen
- Bij koude motor nogmaals niveau checken en indien nodig bijvullen

Je probleem klinkt als een thermostaat. Deze wordt niet aangestuurd door een sensor, dit is oldschool techniek dmv bi-metaal. Controleer tijdens het ontluchten de bovenste en onderste slang.

Bovenste niet vast te pakken, onderste wel: Thermostaat (blijft gesloten)
Geen van beide vast te pakken: Temperatuursensor
Beide vast te pakken: Motor komt niet op temperatuur, Thermostaat (blijft open staan)

Ga desnoods na het ontluchten nog even rijden. Een veranderende temperatuur vertelt je ook weer veel.

Succes!

Hoe bedoel je precies,veranderende temperatuur?Ik kan helemaal geen temperatuur aflezen he,de naald vd temp.blijft strak onderin liggen.Als ik de motor warm is en ik zet dan de kachel op zijn warmst en de blower aan krijg ik een paar minuten warme lucht.
Reply With Quote