View Single Post
  #5  
Old 16-11-2016, 19:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Als je ABS hebt heb je geen rembekrachtiger! Dit werkt elektrohydraulisch, er is een elektrische pomp die voor de druk zorgt, zo ziet de unit er uit:



Dit heeft een elektrische pomp die hydraulische druk opbouwt in de accumulator, de bol met het blauwe stickertje op op de foto. Wanneer je remt gebruik je de druk uit die accumulator dan om te remmen. Je hebt dus geen bekrachtiger nodig want de druk opbouw gebeurt door de elektrische pomp.

Staat het niveau in het reservoir nog goed? Als je het contact aanzet zou je de pomp moeten horen aanslaan en voelen trillen in je rempedaal. Dit zou na een paar tiental seconden moeten stoppen. Je mag de pomp niet langer dan een minuut continu laten draaien, dus check even of ze toevallig niet blijft draaien. Daar kan ze namelijk stuk van gaan.
Verder kan je eens zoeken naar de testconnector, is een rood eenpolig stekkertje dat ergens bij je zekeringkast zit. Langs daar zou je normaal gezien de ABS stuurdoos moeten kunnen uitlezen. Heb er geen ervaring mee want mijne heeft dat stekertje niet. In theorie kan het.

Verder zou ik alle leidingen checken op visuele schade.

Je zegt dat de ABS module vervangen is, bedoel je dan de ABS pomp of de ABS stuurdoos?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote