Tja dat heb je met de moderne auto's wel vaker, de intermittent fouten

Ik zou toch eens een ander ECU halen en iemand zoeken die je sleutel kan inlezen. Die vind je hier op het forum genoeg. Je hoeft geen andere sleutel, normaal kan je gewoon jouw sleutel inlezen in het ECU zodat die deze herkent. Dan de foutcodes uit dat ECU wissen zodat je met een propere lei begint en wat rond rijden. Zoals ik al eerder zei zit het probleem vermoedelijk daar, omdat je op drie totaal verschillende onderdelen tegelijk een fout krijgt.
Vergelijk het een beetje met een oude auto waar de pinker gaat branden als je op de rem gaat staan. In zo een geval heb je een slechte massa, dus stroom gaat ergens naartoe waar het niet hoort. Als mijn gok juist is heb jij de moderne equivalent hiervan, waarschijnlijk zit er iets niet helemaal juist in het ECU waardoor er stroom naar plaatsen gaat waar het niet hoort. Bv. een kortsluiting door een dauwdruppeltje. Het voorbeeld van een dauwdruppeltje zou direct kunnen verklaren waarom het het soms wel en soms niet doet. De ene keer is dat druppeltje daar, de andere keer is het verdampt. Het is maar een voorbeeld natuurlijk, kan altijd iets anders zijn!
Het lijkt me gewoon sterk dat je hallsensor tegelijk met je injector en je startonderbreking stuk gaat.
Bij het vervangen van het ECU kan het zijn dat je ook gasklephuis en injectors en andere onderdelen moet inlezen, maar als je toch je sleutel al moet inlezen kan je dat allemaal tegelijk doen. Het is lastig dat je je ECU moet vervangen zonder te weten of dit de fout veroorzaakt, maar als je dat wilt zoeken heb je een osciloscoop nodig en die kosten aardig wat geld!