Quote:
Originally Posted by diskonaut
Heb ik gedaan maar doet de radio niks.
Als ik de rode en de gele samen op de gele zet gaat de radio wel maar onthoudt niks
|
Quote:
Ik heb een constante spanning vanaf de batterij (Rode) en een geschakelde via contact (Gele).
Vanaf de radio heb ik ook een Rode & Gele op de stekker zitten.
Als ik de rode en gele van de radio op de gele (geschakelde) plaats gaat de radio maar geheugen niet.
|
Quote:
Probleem is dat ik dit doe maar dit lukt niet. Radio doet niks. Ik meet tot op de stekker van de radio zelfs mijn 12V (constante) en 12V (geschakelde) dus deze komen binnen.
|
dat klopt dus niet. als je de rode en gele van de radio samen hangt op de gele van de auto, werkt de radio maar onthoud niks.
op zowel rode als gele van de auto staat 12V, maar als je rood aan geel, en geel aan rood hangt, doet de radio niks. 12V is 12V, die radio weet niet of die via het contact of rechtstreeks komt. in beide gevallen MOET de radio het gewoon doen of ze nu samen aan de gele hangen, of elk op een draadje.
neem eens een 12V gloeilampje en hang die eens tussen de gele van de auto en massa,
doe dan hetzelfde eens tussen rode en massa.
iets zegt mij dat het lampje tussen rood en massa niet zal branden (contactslot probleem, 12V MEET je multimeter wel, maar er kan geen stroom door door een slecht contact).
zet je het contact trouwens aan, of steek je enkel de sleutel in het contact? rond je contactslot zit namelijk zo een ring. zolang er een sleutel in zit, blijft je radio spelen. bij mij is die ring kapot en werkt de radio enkel als ik het contactslot zelf doordraai