View Single Post
  #5  
Old 21-02-2017, 13:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Er zijn een paar opties:
gloeibougies
gloeirelais
leeglopen van de pomp zoals Quartz zegt.

Dat laatste is het makkelijkste te vinden en repareren dus check dat eerst. Laat iemand hem koud starten en kijk naar de transparante brandstofleiding die aankomt op je pomp. Dat is de toevoer. Daar mag GEEN ENKEL luchtbelletje in te zien zijn voor het starten, tijdens het starten of erna. Is dat wel het geval dan lekt de pomp lichtjes intern, dit is niet erg maar daardoor kan de diesel langzaam aan teruglopen in de leiding. De oplossing? Knip de transparante leiding in twee en steek er een terugslagklepje in. Dan kan de brandstof maar in 1 richting meer stromen en dus niet meer teruglopen. Dit probleem had ik ook en het terugslagklepje heeft dat opgelost.

Is het dat niet kan je het gloeirelais eens eruit halen en testen (zie google en youtube voor uitleg over hoe je een relais test).

Is het dat ook niet zijn het de gloeibougies hoogstwaarschijnlijk.

Het loont ook de moeite om te kijken of de koudstart regeling wel nog werkt. Op je pomp zit een hendel die de koudstart regelt. Dit is manueel via je choke hendel in het dash, of elektrisch met een solenoïde klep.

Deze oorzaken zorgen allemaal voor een probleem bij een koude start dat er niet is bij een warme start. Ook het teruglopen van de diesel in de pomp heb je enkel bij koude start omdat het wel even duurt voordat de diesel ver genoeg teruggelopen is om problemen te geven.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote