View Single Post
  #2  
Old 16-12-2017, 21:29
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Je geeft het zelf al aan, ijs op de gasklep. Klinkt als bevroren carbu.. Laat me raden, het is geen probleem dat al van de zomer aansleept?

Dit is waarom ze in kleine vliegtuigjes (cessna, piper, etc) 'carb heat' hebben. Die wordt preventief opgezet tijdens kritieke fases van de vlucht, waar je echt niet wil dat de motor uitvalt (landen, opstijgen, ...)

Wat kan je eraan doen? Laat de auto eerst een tijdje stationair draaien, om wat op te warmen. Die warmte zal uitstralen naar je carbu, en het vriezen tegengaan. Vandaar ook dat je eens hij warm is geen problemen meer ondervindt.
Hard gas geven verergert het bevriezen, wacht daar dus mee tot de motor op temperatuur is.

Nu ben ik niet helemaal thuis in de VW's op carbu, dus ik weet niet wat VW op dit vlak aan systemen heeft. Zou me logisch lijken dat er toch een of ander systeem is ingebouwd om dit tegen te gaan, zoals een spruitstukverwarming ofzo. Lijkt me dat er van een auto uit '86 toch wel verwacht zou worden dat deze niet meer onderhevig is aan het toeval, dat er toch wel wat betrouwbaarheid verwacht werd.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote