Thread: 16v in de PiGo!
View Single Post
  #12  
Old 14-06-2005, 10:51
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ff een kleine update:

De vernellingsbak is aardig gaar... ik zag al mettalic-olie drijven en voelde al nattigheid... Heb de olie eruit gehaald en die zat vol met ijzer gruis Ik vermoed dat er verkeerde olie in is gekomen, de olie was aardig aan de dikke kant.
Raar, de bak leek al een keer onder handen genomen te zijn... de zwarte lak was net begonnen met afbladderen en er zat nog een originele vw-sticker op het uiteinde.
Meevaller is wel dat er een zgan koppeling aan zit!

Ron21 vertelde me dat de bekabeling vrij makkelijk te doen is, de motorboom past zo op de huidige zekeringskast. Het lijkt me verder nog wel leuk om de 16v tellerbak te monteren, het enige probleem is dat de huidige tellerbak 1 stekker heeft en die van de 16v 2... ik zal dus nog eea om moeten bouwen, heeft iemand uitleg hierover? Ivm met Mfa moet ik dan zeker ook op zoek naar golf 2 gti stuurhendels?

Verder ff een to-do lijstje opgemaakt:
- Blok schoonmaken en spuiten (iemand een mooie suggestie qua kleur? )
- Nieuwe rubbertjes en keerringen, ik kan nu overal toch makkelijk bij.
- Ik weet nog niet of ik de kop eraf haal, hij lijkt al een keer gereviseerd te zijn (gestraald).
- Mijn oude 8v versnellingsbak nakijken en die erop monteren, deze lekt ergens bakolie.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote