Quote:
Originally Posted by dakloze
de kneep zit hem dus in het: alles op elkaar aanpassen.
Dat moet je eens uitleggen.
|
Niet alleen op elkaar aanpassen maar gewoon veel oude techniek aanpassen aan dagelijks gebruik. Tenminste ik vind dat als je alles volkomen origineel laat het niet echt prettig/betrouwbaar/veilig rijdt, nog afgezien van de conservering om ook echt wat langer dan 1 jaar dagelijks te kunenn rijden...
En dat hoeft de originaliteit uiterlijk gezien vaak niet of nauwelijks te beinvloeden als je dat zo wil. Of je nu een Duplo of een H4 unit in je koplamp hebt zitten, ziet vrijwel niemand bijvoorbeeld.
Denk verder aan 3-punts rolgordels, stoelen met kopsteun, minimaal 5,5J velgen met moderne banden, betere remmen (alhoewel een type 3 met schijven voor al erg goed standaard remt) maar je moet wel de abs remmende auto's in de file eruit kunnen remmen vind ik; liefst betere schokbrekers (gasdempers), blower voor goede voorruitontwaseming, event. achterruitverwarming, verwarming moet goed werken; verder een goede lak -en holle ruimten conservering.
Verder rij ik het liefst met een wat prettiger in de hand liggend stuur (Big Bug uitvoering) en een schakelweg verkorting (ben zelf altijd zeer content met de Empi trigger shifter pook).
De laatste zaken zijn natuurlijk meer persoonlijk gebonden dan de eerste die vooral de veiligheid betreffen. Op nog een type 3 met neusschade zit niemand te wachten tenslotte
Je moet er dus in het algemeen wel wat extra moeite voor doen om dagelijks in een oldtimer te rijden, maar dat geldt natuurlijk voor elk merk (open deur).
Groeten,
Walter